پیام سپاهان
سامانه بارش‌زا در استان اصفهان فعال می‌شود
دوشنبه 11 آذر 1398 - 18:31:11
پیام سپاهان - اصفهان- اداره کل هواشناسی اصفهان از نفوذ یک سامانه بارش‌زا، مه‌آلودگی و کاهش دما در این استان خبر داد.

در اطلاعیه هواشناسی اصفهان آمده است: با توجه به فعالیت سامانه بارش‌زا بر روی استان از روز دوشنبه تا سه‌شنبه، بارش‌ باران، گاهی وزش باد شدید، مه آلودگی و کاهش دما در بیشتر مناطق و احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.
در این اطلاعیه افزوده شده است : شدت فعالیت سامانه بارش‌زا از عصر روز دوشنبه تا اواخر روز سه‌شنبه در بیشتر مناطق استان بویژه نواحی غرب، جنوب غرب و شمال غرب استان خواهد بود.
هواشناسی اصفهان در این اطلاعیه از رانندگان وسایط نقلیه خواست تا با توجه به پیش‌بینی بارش برف در مسیرهای کوهستانی و سردسیر، تجهیزات زمستانی بویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر شروع فعالیت امواج ناپایدار در استان است و آسمان در بیشتر مناطق به‌صورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.
حجت‌الله علی‌عسگریان افزود: تا اواسط امروز، غبارآلودگی و کاهش کیفیت هوا در مناطق مرکزی استان وجود داشت و بتدریج از نیمه روز با رشد ابر و وزش باد، غبارآلودگی برطرف شد و بارش برف و باران به تناوب در برخی از مناطق استان بویژه مناطق غرب و جنوب تا اواخر روز سه‌شنبه(فردا) پیش بینی می‌شود.
وی بیان کرد: دمای هوا در 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق استان 3 تا 5 درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.
علی‌عسگریان ادامه داد: در 24 ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان یک و بیشینه دمای آن 15 درجه سانتیگراد بود.
وی اضافه کرد: میمه با کمینه سه درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین و خور و بیابانک با حداکثر دمای 19 درجه سانتیگراد، گرمترین نقاط استان گزارش شده است.
کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای کلانشهر اصفهان در روز سه‌شنبه(فردا)، هوای نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و بارش باران و برای روز چهارشنبه، هوای قسمتی ابری و مه صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی کرد.
برچسب‌ها
هواشناسی برف و باران اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114936/سامانه-بارش‌زا-در-استان-اصفهان-فعال-می‌شود
بستن   چاپ