پیام سپاهان
رییس اداره بهزیستی اردستان:
چالش اصلی معلولان اجرای قانون است
دوشنبه 11 آذر 1398 - 17:45:49
پیام سپاهان - کاشان- رییس اداره بهزیستی اردستان گفت: اجرا نشدن قانون حمایت از حقوق معلولان با وجود تصویب در مجلس شورای اسلامی، چالش اصلی این قشر است.

محمدعلی مطلب‌زاده روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران اردستان افزود: پس از گذشت نزدیک به سه سال از تصویب این قانون، هنوز اجرایی نشده که البته پیش‌تر کمیته‌ای با ریاست معاون اول رییس جمهوری تشکیل و موادی از آیین‌نامه آن تصویب شد.
وی با اشاره به بهبود شرایط اشتغال و دریافت خدمات در صورت اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولان بیان کرد: 10 میلیارد ریال وام اشتغال‌زایی به 24 نفر تا کنون پرداخت شده و 70 نفر از مددجویان زیر پوشش نیز 27 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.
رییس اداره بهزیستی اردستان یادآور شد: 24 نوع خدمت در زمان حاضر به معلولان ارایه می‌شود که در این راستا 37 نفر حق پرستاری در خانه به میزان 370 میلیون ریال دریافت می‌کنند و به 17 نفر از معلولان ضایعه نخاعی نیز در مجموع 170 میلیون ریال ماهانه کمک لوازم درمانی پرداخت می‌شود.
وی با قدردانی از اقدام شهرداری اردستان در مناسب‌سازی بخشی از پیاده‌روها اضافه کرد: وضعیت این شهرستان از نظر مناسب‌سازی اداره‌ها به نسبت مناسب است اما هنوز بخشی از بانک‌ها و مسجدها مناسب‌سازی نشدند.
مطلب‌زاده همچنین به اختصاص هشت واحد مسکونی خیرساز به واجدان شرایط اشاره و تشریح کرد: امسال ساخت چهار واحد مسکونی برای خانواده‌های دومعلول و بالاتر آغاز شد و چهار واحد دیگر در آینده کلنگ‌زنی خواهد شد.
وی پرداخت 320 میلیون ریال کمک بلاعوض، تخصیص 460 میلیون ریال برای ساخت مسکن مددجویان و معرفی 69 نفر برای دریافت انشعاب رایگان از دستگاه‌های خدمات‌رسان را از دیگر اقدام‌های حمایتی بهزیستی از مددجویان در شهرستان اردستان عنوان کرد.
رییس اداره بهزیستی اردستان اضافه کرد: سه خانه کودک و نوجوان و نگهداری کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست با ظرفیت 34 کودک دختر و پسر و خانه سالمندان زواره با حمایت از 25 نفر زن در زمان حاضر در این شهرستانن فعالیت دارند.
به گفته وی، در شهرستان اردستان یک‌هزار و 136 معلول جسمی حرکتی، اعصاب و روان، ذهنی و بینایی وجود دارد و بیشترین تعداد افراد نیازمند کمک‌های توانبخشی را معلولان جسمی حرکتی و بینایی تشکیل می‌دهند.
شهرستان اردستان با جمعیت بیش از 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
برچسب‌ها
اردستان سازمان بهزیستی کشور معلولان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114934/چالش-اصلی-معلولان-اجرای-قانون-است
بستن   چاپ