پیام سپاهان
معاون اداره‌کل ارشاد استان اصفهان:
اصفهان به نسبت سایر استان‌ها از نظر مطبوعاتی سرآمد است
دوشنبه 11 آذر 1398 - 17:18:57
پیام سپاهان - کاشان-  معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: شرایط نشریات و مطبوعات این استان از نظر کمی به نسبت سایر نقاط کشور بد نیست و از نظر کیفی هم قابل مقایسه و از بسیاری از آنها سرآمد است.

اصغر مختاری روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت و شرایط حوزه مطبوعات شهرستان کاشان بیان کرد: 456 نشریه و روزنامه شامل 256 مورد چاپی و 200 مورد الکترونیکی (56 درصد چاپی و 44 درصد الکترونیکی) در استان اصفهان فعالیت دارند که در مجموع چهار درصد نشریه‌های کشور را تشکیل می‌دهند.
وی افزود: نشریه‌های چاپی استان اصفهان نیز شامل 12 روزنامه، 40 هفته‌نامه، 20 دو هفته‌نامه، 66 ماهنامه، 17 دوماهنامه،83 فصلنامه و 18 دوفصلنامه است.
معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه بیان کرد: وضعیت نشریه‌ها و مطبوعات در شهرستان کاشان نیز از نظر کمی خوب است اما از جنبه کیفی یعنی شرایط چاپ و انتشار، وضعیت مناسبی ندارند که البته بخشی از آن مربوط به کمبود کاغذ، زینگ و فیلم است.
وی اضافه کرد: آن‌گونه که احساس می‌شود، نشریه‌ها و مطبوعات نمودی در شهرستان‌ها از جمله کاشان ندارند که بخشی به علت مسایل اقتصادی و افزایش قیمت کاغذ برمی‌گردد اما با توجه به توانمندی‌ها انتظار از کاشان متفاوت است.
مختاری با اشاره به انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال گذشته تصریح کرد: ظرفیت و جایگاه کاشان در شاخص‌های کشوری از برخی استان‌ها بالاتر است و در حوزه نشریه‌ها و مطبوعات هم انتظار بیشتری می‌رود و این منطقه با جمعیت نزدیک به 500 هزار نفر باید با شهرستان‌های 50 هزار نفری، متفاوت باشد.
وی یادآور شد: معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به اصفهان اعلام کرد که برای تامین کاغذ نشریه‌ها مشکلی وجود ندارد و هیچ نشریه‌ای نباید به علت تامین کاغذ دچار مشکل چاپ بشود.
معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: نشریه‌ها و مطبوعات کاشان به نسبت سایر شهرستان‌ها دارای شرایط خوبی هستند اما با توجه به ویژگی‌های منطقه، انتظارها برآورده نشده است.
به گفته وی، شهرستان کاشان در زمان حاضر دارای 39 نشریه و مطبوعات (26 مورد چاپی، 11 برخط الکترونیک و 2 برخط غیرالکترونیک) است که نشریه‎‌های چاچی شامل یک روزنامه، چهار هفته‌نامه، چهار دو هفته‌نامه، پنج ماهنامه، 9 فصلنامه و سه دوفصل‌نامه است.
فقدان خانه‌ مطبوعات و دوری مسافت تا مرکز استان، کمبود کاغذ و زینگ، مشکلات چاپ نشریه‌ها در دیگر نقاط، بیمه خبرنگاران، توزیع نشدن آگهی‌ها بین نشریه‌های شهرستانی و راه‌اندازی موزه مطبوعات در ادمه این نشست از سوی برخی خبرنگاران، مدیران مسوول خبرگزاری‌ها،پایگاه‌های خبری و دست‌اندرکاران چاپ و نشر کاشان مورد تاکید قرار گرفت.
11 هزار و 393 نشریه در زمان حاضر در کشور به چاپ می‌رسد که هفت هزار و 523 مورد یعنی 66 درصد، چاپی و سه هزار و 700 مورد برابر 34 درصد الکترونیکی است.
برچسب‌ها
رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اصفهان کاشان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114932/اصفهان-به-نسبت-سایر-استان‌ها-از-نظر-مطبوعاتی-سرآمد-است
بستن   چاپ