پیام سپاهان
نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان مطرح کرد
افزایش تعرفه واردات ابریشم چالش بزرگ تولیدکنندگان فرش دستباف
دوشنبه 11 آذر 1398 - 14:56:43
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان گفت: متاسفانه با افزایش تعرفه واردات ابریشم از 15 به 26 درصد، تولیدکنندگان این صنعت با چالش بزرگی مواجه شده اند.

سعید عصاچی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان، با بیان اینکه در پیش نویس اصلاحیه لایحه قوانین و مقررات مالیاتی سازمان امور مالیاتی که مهر ماه 98 به مجلس ارسال شده، ماده 142 قانون مالیات های مستمر حذف شده است، اظهار کرد: اگر این ماده قانونی حذف شود تولیدکنندگان فرش دستباف دچار چالش بسیار خواهند شد.
وی همچنین به مشکلات تولیدکنندگان فرش دستباف در تامین مواد اولیه اشاره کرد و افزود: متاسفانه تعرفه واردات ابریشم از 15 درصد به 26 درصد افزایش یافته است به نحوی که با این تعرفه هزینه یک متر فرش اصفهان با واردات ابریشم، یک میلیون و 500 هزار تومان شده است.
به گزارش ایسنا، نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان با بیان اینکه ابریشم چین، گران است، اظهار کرد: اخیرا تولیدکنندگان فرش دستباف، ابریشم با کیفیت پایین را خریداری می کنند که موجب می شود در آینده فرش با کیفیت پایین تولید و وارد بازار خواهد شد.
عصاچی با اشاره به اینکه میزان تولید ابریشم ایران نیاز داخل را تامین نمی کند، اظهار کرد: از سوی دیگر کیفیت ابریشم ایران پایین است و امکان استفاده از آن در فرش دستباف وجود ندارد، بنابراین ناچار به واردات ابریشم از چین هستیم.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه اگر قانون از تولیدکنندگان فرش دستباف حمایت نکند فاتحه این صنعت در آینده خوانده می شود.
دردشتی یادآور شد: در حال حاضر صادرات فرش دستباف بیشتر به کشورهای عربی، ژاپن، آلمان و بعضا به صورت قاچاق به آمریکا انجام می شود.
باقر صیرفیان نیز رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف شهرستان اصفهان در این نشست با بیان اینکه متاسفانه حمایت ها از فرش دستباف در شان هنرمندان آن نیست، اظهار کرد: مطابق ماده 142 قانون مالیات های مستمر، تولیدکنندگان فرش دستباف از پرداخت مالیات معاف هستند، اما در اصلاحیه قانون مالیاتی از سوی دولت این ماده حذف شده که در صورت تصویب در صحن علنی مجلس در سال های آینده قالیبافی رو به نابودی خواهد رفت.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114922/افزایش-تعرفه-واردات-ابریشم-چالش-بزرگ-تولیدکنندگان-فرش-دستباف
بستن   چاپ