پیام سپاهان
کریمیان: نورافکن اگر در دقیقه 20 گل می‌زد خوشحالی نمی‌کرد/ سپاهان تیم گردن کلفتی است
دوشنبه 11 آذر 1398 - 14:13:55
پیام سپاهان - بازیکن پیشین تیم‌های سپاهان و استقلال نظر متفاوتی درباره شادی بعد از گل نورافکن دارد و می‌گوید کنترل کردن خود بعد از به ثمر رساندن گل در دقایق پایانی یک مسابقه بسیار سخت است.

مهدی کریمیان، بازیکن پیشین تیم‌ها فوتبال سپاهان و استقلال درباره دیدار این دو تیم که با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این یکی از مهیج‌ترین و قشنگ‌ترین بازی‌های لیگ بود. استقلال امسال پوست‌اندازی خوبی کرد. من جز معدود کسانی بودم که از اول فصل گفتم سبک بازی استقلال کمی با بقیه تیم‌های لیگ متفاوت است. اگر به استراماچونی زمان بدهند قطعا می‌تواند در آینده تاثیرگذار باشد. استقلال یک فوتبال تهاجمی و رو به جلو بازی می‌کند.
او ادامه داد: استقلال موقعیت‌های خوبی در این بازی ایجاد کرد و سپاهان هم یک تیم گردن کلفت است. این تیم با امیر قلعه‌نویی حرف برای گفتن دارد. از وقتی قلعه‌نویی برگشت و تیم چهاردهم جدول را تحویل گرفت، سال قبل تیم را نایب قهرمان کرد و امسال هم از مدعیان اصلی قهرمانی است اما در بازی با استقلال، آن‌ها اجازه ندادند سپاهان - که جلوی تماشاگران خودی بازی می‌کرد - خودنمایی کند. تیم برتر میدان هم در فاز تهاجمی و هم دفاعی، استقلال بود. بازیکنان استقلال خیلی خوب از دفاع به حمله اضافه می‌شدند و موقعیت‌های بسیار زیادی ایجاد کردند. فکر می‌کنم فقط در یک نیمه کرنرهای استقلال دو رقمی شد. سبک بازی استقلال، خاص است که استراماچونی توانسته آن را به تیم القا و بازیکنان را احیا کند. مثلا قائدی که یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان با شش گل زده و چهار پاس گل است. فکر می‌کنم این نتیجه کار کردن و تلاش مستمر است که مربی به تیم منتقل کرده است. از طرفی تیم سپاهان تیم کوچکی نیست. با بازیکنانی که جذب کرده و با مربی خیلی خوبش یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است.
بازیکن پیشین سپاهان درباره دو گلی که سپاهان بعد از مدت‌ها در لیگ و در جریان بازی دریافت کرد هم توضیح داد: به نظر من فوتبال استقلال تهاجمی است و به هر تیمی ضربه می‌زند ولی گل دومی که سپاهان خورد شبیه گلی بود که از پیکان در جام حذفی دریافت کرد. به نظر من مدافعان سپاهان در شیفت کردن مشکل دارند، مخصوصا در گل دوم این موضوع دیده شد. در صحنه گل دوم استقلال بعد از ارسال غفوری، دفاع راست سپاهان به خوبی جمع نشد. مشابه همین گل را هم مقابل پیکان دریافت کردند. ساختار دفاعی سپاهان خوب نبود. البته سپاهان دو مدافع راستش یعنی منصوری و ایرانپوریان را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت. با توجه به سبک بازی سپاهان باید دفاع‌های کناری تیمش رونده‌تر باشند. البته استقلال بهترین خط حمله لیگ را دارد و به هر تیمی قطعا می‌تواند ضربه بزند.
کریمیان درباره کی‌روش استنلی و اینکه گفته می‌شود افت کرده است هم بیان کرد: نمی‌توانم بگویم افت کرده است. فکر می‌کنم عملکرد او بی‌ربط به قراردادی که اول فصل بست، نباشد. او کمی دیر به تیم اضافه شد و بر سر بستن قرارداد مشکلاتی به وجود آمد. او در تمرینات پیش‌فصل سپاهان نبود و این روی عملکردش تاثیر دارد. کی‌روش همیشه عملکرد 80 یا 90 درصدی از خودش ارائه می‌داد و نمی‌شود به طور ناگهانی این عدد به 50 برسد. او در ضربات پنالتی هم تمرکز لازم را ندارد. فکر می‌کنم فقط بحث فنی مطرح نیست و باید به مسائل روحی توجه شود.
بازیکن پیشین استقلال و سپاهان درباره خوشحالی بعد از گل نورافکن و انتقاداتی که از سوی استقلالی‌ها به خاطر این شادی بعد از گل مطرح شد هم گفت: نورافکن یک بازیکن جوان است. وقتی در استقلال بودم چند بازیکن از تیم جوانان آمدند و با بزرگسالان تمرین کردند که یکی از آن‌ها نورافکن بود و کم‌کم در تیم جا افتادند. نورافکن یک پسر بسیار مودب و از لحاظ فنی هم خوب بود. فکر می‌کنم توقعات خیلی بالا رفته است. اگر بازیکنی به تیم سابق خودش گل بزند و خوشحالی نکند چه بهتر ولی اگر خوشحالی هم بکند مساله خاصی نیست. فکر می‌کنم پر توقع شده‌ایم. به طور کلی این انتظار خیلی زیادی است اما در مورد نورافکن و گلی که زد باید بگویم فکر می‌کنم چون در آن دقیقه گل زده خودش شگفت‌زده و هیجان‌زده شد.
او ادامه داد: سپاهانی‌ها فکر نمی‌کردند به بازی برگردند و نورافکن بعد از گل شگفت‌زده شد. البته شادی خاصی هم نکرد و به سمت سرمربی‌اش رفت. حالا اگر به سمت تماشاگران استقلال می‌رفت و حرکاتی انجام می‌داد یا برابر هواداران سپاهان کاری می‌کرد می‌شد یک چیزی گفت. شاید اگر نورافکن دقیقه 20 بازی گل می‌زد دستش را بالا می‌برد و خوشحالی نمی‌کرد ولی در دقیقه آخر بازی، کنترل کردن خود از لحاظ هیجان سخت است. در دنیا هم خیلی از بازیکنان بعد از گلزنی به تیم سابقشان خوشحالی می‌کنند. هیگواین را ببینید که چه خوشحالی‌های بیش از از حدی می‌کند. باز هم می‌گویم به نظرم شادی بعد از گل نورافکن به خاطر گل زدن در آن دقیقه و برگشتن تیم به صدر جدول بود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114918/کریمیان--نورافکن-اگر-در-دقیقه-20-گل-می‌زد-خوشحالی-نمی‌کرد--سپاهان-تیم-گردن-کلفتی-است
بستن   چاپ