پیام سپاهان
هوای اصفهان در یازدهمین روز متوالی در وضعیت نارنجی است
دوشنبه 11 آذر 1398 - 12:20:40
پیام سپاهان - اصفهان - هوای کلان‌شهر اصفهان با وجود پیش‌بینی انجام گرفته مبنی بر تغییرات جوی روز دوشنبه برای 11 روز متوالی همچنان برای گروه‌های حساس ناسالم و در وضعیت نارنجی قرار دارد.

بر اساس اعلام محیط زیست استان با افزایش آلودگی هوا در اصفهان، صبح امروز (دوشنبه) میانگین آلودگی هوای این کلان‌شهر از شاخص 190 ( AQI ) گذشت و هوا برای عموم ناسالم شد.
آلودگی هوای اصفهان در حالی صبح امروز شدت یافت که پیش از این هواشناسی استان از کاهش میزان آلودگی‌ها به دلیل ورود جبهه ناپایدار خبر داده بود.
مدیر آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این اداره کل وظایف قانونی خود را برای بهبود شرایط انجام داده است، تصریح کرد: هواشناسی استان روز جمعه اطلاع داد که وضعیت پایداری هوای کلان‌شهر اصفهان تا روز دوشنبه ادامه دارد و از صبح این روز به بعد با ایجاد ناپایداری هوا شرایط برای کاهش آلاینده‌ها بوجود خواهد آمد.
بابک صادقیان افزود: این توده ناپایدار در آسمان شهر اصفهان ظاهر نشد و بر اساس اعلام جدید اداره کل هواشناسی استان شرایط پایداری هوا و مهیا شدن زمینه انباشت آلاینده‌ها تا پایان امروز ادامه خواهد یافت.
وی اضافه کرد: هواشناسی، ابرناکی و رطوبت هوا را عامل تشدید آلودگی هوا اعلام کرده است که برای کاهش آلاینده‌ها از آسمان اصفهان باید تا پایان امروز منتظر بود.
مدیر آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: برای کاهش آلاینده‌ها، کارگروه هماهنگی اضطرار آلودگی هوا وظایف هر دستگاه را مشخص کرده است و اداره کل محیط زیست استان بر اساس وظایفی که برعهده داشته است ؛در این مدت 350 مورد پایش انجام داده است و به حدود 90 واحد آلاینده استان برای کاهش فعالیت‌هایشان اخطار داده و سه واحد را پلمب کرده است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود زمینه انباشت آلاینده‌ها در هوای کلان‌شهر اصفهان تا پایان آذر امسال فراهم باشد، اداره کل محیط زیست استان با دعوت از مدیران 45 صنعت بزرگ و آلاینده استان برای کاهش فعالیت آنها برنامه‌ریزی کرد.
مدارس و مهدهای کودک استان اصفهان از روز سه شنبه هفته گذشته تا دیروز ( یکشنبه ) به دلیل افزایش آلودگی در پی استمرار پایداری مطلق هوا تعطیل شده و طی این مدت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم بود.
برچسب‌ها
محیط زیست اصفهان آلودگی هوا

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114903/هوای-اصفهان-در-یازدهمین-روز-متوالی-در-وضعیت-نارنجی-است
بستن   چاپ