پیام سپاهان
برای خرید که نباید پول داد
دوشنبه 11 آذر 1398 - 10:43:39 AM
ایسنا
پیام سپاهان -  «برای خرید که نباید پول داد» عنوان نمایشنامه‌ای از داریو فو، نویسندۀ ایتالیایی است که از 13 آذرماه به کارگردانی معین‌الدین عشاقی در اصفهان روی صحنه می‌رود.

کارگردان این تئاتر اظهار کرد: داریو فو، در این نمایشنامه که توسط جمشید کاویانی ترجمه‌شده، قصه مردم یک منطقه را روایت می‌کند که به دلیل گرانی، تصمیم می‌گیرند اجناس مورد نیاز خود را به هر طریقی تأمین کنند.
عشاقی ادامه داد: آن‌ها به فروشگاه‌ها می‌روند و طوری که کسی متوجه نشود، اقلام را زیر لباسشان پنهان می‌کنند؛ به‌طوری‌که بعد از مدتی همه زنان شهر باردار و همه مردان شهر قوزدار به نظر می‌رسند! و این یک موقعیت کمیک را ایجاد می‌کند.
وی تصریح کرد: اگرچه این تئاتر کمدی، پیش‌تر به کارگردانی اسماعیل موحدی در اصفهان اجرا شده بود اما طراحی صحنه، گریم، میزانسن، دکور، نور، بازیگران و حتی شخصیت‌های این تئاتر، در اجرای کنونی تغییر کرده و مخاطبان با یک تئاتر جدید مواجه خواهند شد.
این کارگردان تئاتر گفت: قرار بود اجرای ما از یکم آذر شروع شود اما به دلیل اتفاقاتی که رخ داد، این اجرا به تعویق افتاد و حالا، از چهارشنبه 13 آذر تا نهم دی‌ماه هر شب رأس ساعت 19 در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه خواهیم بود.
در تئاتر «برای خرید که نباید پول داد» بازیگرانی چون اسماعیل موحدی، شهاب غزالی، شمیلا تابش، ستایش سرائیان و معین‌الدین عشاقی ایفای نقش می‌کنند.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114896/برای-خرید-که-نباید-پول-داد
بستن   چاپ