پیام سپاهان
تقدیر از دستگاه های اجرایی برتر در اقامه و ترویج نماز
يکشنبه 10 آذر 1398 - 15:25:01
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان از برگزاری اجلاس استانی نماز در روز چهارشنبه این هفته در اصفهان خبرداد و گفت: در این اجلاس از 23 دستگاه اجرایی برتر در زمینه اقامه و ترویج نماز به صورت ویژه تقدیر می شود.

ایوب درویشی امروز (یکشنبه) در نشست با خبرنگاران، اظهارکرد: در جامعه و نظام اداری ما پرداختن به نماز یک اصل اساسی است و برپایی و ترویج نماز به عنوان یک وظیفه دینی، انسانی و اجتماعی به عهده همه ما گذاشته شده است.
وی با اشاره به فعالیت شورای اقامه نماز در استانداری اصفهان، گفت: دبیر این شورا ستاد اقامه نماز استان است و در ابعاد مختلف برای اقامه و ترویج فرهنگ نماز که در رأس همه فریضه هاست فعالیت می کند.
درویشی تاکید کرد: نماز باید از حالت دستوری خارج شود و فریضه ای باشد که افراد با رغبت و اختیار خودشان انجام دهند.
به گزارش ایسنا؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان به برگزاری اجلاس ملی نماز در هر سال اشاره و اظهارکرد: اجلاس استانی نماز اصفهان نیز روز چهارشنبه این هفته برگزار می شود.
وی شعار امسال اجلاس نماز را نماز و مدرسه عنوان کرد و افزود: امر مهم نماز را باید از زیربنا شروع کنیم و به همین دلیل توجه ویژه ای به دانش آموزان و مدارس شده است.
درویشی از سخنرانی امام جمعه اصفهان و استاندار در این اجلاس خبرداد و گفت: در این اجلاس از یاوران نماز و صد نفر از فرهنگیان و فعالان نماز تقدیر می شود. همچنین مدیرانی که بیشترین فعالیت را در زمینه اقامه و ترویج نماز داشته اند و دستگاه های برتر در زمینه نماز در سال 97 تقدیر می شوند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان با تاکید براینکه عبادت باید در راستای خدمت به مردم باشد، گفت: وقت اقامه نماز به طور معمول در ادارات 20 دقیقه است و اگر از این زمان بیشتر شود باید تذکر داد تا خدمات رسانی به مردم به بهانه نماز خدشه دار نشود.
نماز اگر اولویت اول جامعه شود بسیاری از مشکلات حل می شود
حجت الاسلام ابراهیم رنجبر- دبیر ستاد اقامه نماز استان نیز در این نشست، با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در کشور، گفت: چند سال است اجلاس نماز در استان ها هم برگزار می شود و امسال تمام برنامه ها به سمت مدارس سوق داده شده که قطعا شاهد نتایج آن در جامعه خواهیم بود.
وی با بیان اینکه اجلاس نماز در تمام شهرستان های استان نیز برگزار می شود، گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در تمام نواحی و مناطق اجلاس نماز برگزار می کند.
رنجبر از معرفی 270 نفر از طلاب و روحانیون به عنوان اساتید تخصصی نماز در استان خبرداد و گفت: سال قبل 2 هزار و 300 نشست تخصصی نماز در 1150 مدرسه برگزار کردیم که در سطح کشور به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد.
وی با تاکید بر اینکه اگر نماز اولویت اول جامعه شود بسیاری از مشکلات حل می شود، افزود: تلاش می کنیم مرکز تخصصی نماز را در اصفهان افتتاح کنیم، این درحالی است که برنامه هایمان بیشتر به صورت گفتمانی است و سخنرانی نیست. در سطح دانشگاه ها و حوزه های علمیه هم کرسی های آزاد اندیشی برگزار می کنیم.
دبیر ستاد اقامه نماز استان با اشاره به فعالیت مجمع خادمان نماز به عنوان یک سازمان مردم نهاد، گفت: این مجمع فعالیت های خوبی داشته، اما هنوز کمبودهایی در این زمینه داریم.
وی از اجرای طرح یاوران نماز در استان خبرداد و گفت: در هر مسجد یک نفر به عنوان یاور نماز شناسایی شده و صورت افتخاری در زمینه نماز فعالیت می کنند که تاکنون 2 هزار نفر را در استان شناسایی کرده ایم و دوره های آموزشی برای آنها خواهیم داشت تا بتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.
رنجبر با اشاره به فعالیت معاونت برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی در ستاد اقامه نماز، گفت: فعالیت همه دستگاه ها در سامانه سجاده ثبت می شود و عملکرد دستگاه ها بر اساس گزارشی که به این سامانه می دهند بررسی می شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114862/تقدیر-از-دستگاه-های-اجرایی-برتر-در-اقامه-و-ترویج-نماز
بستن   چاپ