پیام سپاهان
از روز چهارشنبه؛
نوبت اول تامین آب کشاورزی پاییزه اصفهان به پایان می‌رسد
یکشنبه 10 آذر 1398 - 11:17:28 AM
مهر
پیام سپاهان - اصفهان-از بامداد روز چهارشنبه، سیزدهم آذرماه خروجی سد زاینده رود برای کشاورزان شرق اصفهان به اتمام می رسد.
 از بامداد روز چهارشنبه، سیزدهم آذرماه خروجی سد زاینده رود برای کشاورزان شرق اصفهان به اتمام می رسد این در حالی است که طبق نظر کمیته 15 نفره تامین آب نوبت اول کشت بهنگام پاییزه به مدت 21 روز و با توزیع 120 میلیون متر مکعب آب انجام شد.
با توجه به میزان نزولات جوی در سال آبی امسال که تاکنون 112 میلی متر اعلام شده و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که 375 میلیمتر بوده است با کاهش سه برابری مواجه بوده است، توزیع مراحل بعدی آب کشاورزی به وضعیت جوی و بارش های آتی وابسته خواهد شد.
این در حالی است که تنها 30 درصد زمین های کشاورزان حقابه دار از حوضه آبریز زاینده رود زیر کشت غله رفته است و برداشت این محصول در تیرماه سال آینده انجام می شود. با اینکه هر کیلو غله برای کشاورز 2700 تومان تمام می شود اما پیشنهاد دولت برای خرید تضمینی 2200 تومان برای هر کیلو اعلام شده است.
گفتنی است میزان آب مخزن سد زاینده رود 326 میلیون متر مکعب، میزان ورودی آب به این سد 17 و خروجی 82 مترمکعب برثانیه اعلام شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114837/نوبت-اول-تامین-آب--کشاورزی-پاییزه-اصفهان-به-پایان-می‌رسد
بستن   چاپ