پیام سپاهان
در صد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
وضعیت آلودگی شهر را به دور از تعارف به مردم بگوییم
يکشنبه 10 آذر 1398 - 11:16:53
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان صد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _یکشنبه دهم آذر ماه- در حالی برگزار شد که آلودگی هوای این روزها که از هفته گذشته تاکنون مهمان ناخوانده اصفهان شده، محور اصلی صحبت های رئیس این شورا بود.

تعطیلی پی در پی مدارس و اختلال در امور
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور این جلسه، با اشاره به آلودگی هوای این روزهای شهر اصفهان، گفت: تعطیلی پی در پی مدارس و اختلال در امور مختلف می طلبد که مسئولان امر توجه بیشتری به معضل آلودگی داشته و هر دستگاهی تلاش کند ماموریت و مسئولیت خود را در راستای بهبود وضعیت موجود ایفا کند.
علیرضا نصر خواستار پیگیری شهرداری اصفهان از نتایج مطالعه ای شد که قرار بود از سوی دانشگاه صنعتی اصفهان برای تعیین سهم بخش های مختلف در آلودگی هوا انجام دهد و نتایج آن را تا پایان شهریور ارائه کند.
ضرورت تعین سهم هر بخش در آلودگی هوا
وی با تاکید براینکه تا زمانی که سهم هر بخش در آلودگی هوا مشخص نشود نمی توان برنامه ریزی درستی داشت و افزود: امیدواریم طرح جامع مقابله با آلاینده های زیست محیطی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و به سلامت مردم بیشتر اهمیت دهیم.
رئیس شورای شهر اصفهان یکی از بخش های موثر در آلودگی هوا را حمل و نقل دانست و گفت: اجرای محدوده زوج و فرد یکی از مواردی است که می تواند به کاهش آلاینده ها در شهر کمک کند.
اطلاع رسانی به مردم شفاف و بدون تعارف
وی با بیان اینکه اگر به مردم اطلاع دهیم، با آنها شفاف گفتگو کنیم و وضعیت شهر را به دور از تعارفات مرسوم به آنها بگوییم قطعا کمک خواهند کرد، ادامه داد: باید صادقانه به مردم بگوییم وضعیت خوبی نداریم و بسیاری از بیماری ها ناشی از وضعیت آلودگی است که سلامت شهروندان را تهدید می کند.
نصر به تصویب لایحه درآمدهای پایدار در مجلس اشاره و اظهار امیدواری کرد که این لایحه به تایید شورای نگهبان برسد تا شهرها از عواید آن بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: با تصویب این لایحه عوارض محلی از طریق شورای شهر و عوارض غیرمحلی از طریق مجلس تصویب می شود که کمکی به شهرداری ها خواهد بود. همچنین بهای خدمات می تواند شرایط خوبی برای شهرها رقم بزند.
نصر ادامه داد: مدیریت بحران و مدیریت یکپارچه شهری از دیگر طرح هایی است که از اتلاف منابع در شهرها جلوگیری می کند و امیدوارم نمایندگان توجه بیشتری به این طرح ها داشته باشند.
رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه امروز شوراهای شهر کار روان سازی امور شهری را به عهده دارند، گفت: شوراها بعد از 20 سال به بلوغ رسیده اند و روز به روز باید اختیارات و جایگاه شوراها ارتقا پیدا کند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114830/وضعیت-آلودگی-شهر-را-به-دور-از-تعارف-به-مردم-بگوییم
بستن   چاپ