پیام سپاهان
برگزاری اولین جشنواره بین‌المللی اختراعات خیام در اصفهان
چهارشنبه 6 آذر 1398 - 15:29:00
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان نخستین جشنواره بین المللی اختراعات خیام در سه بخش ایده اختراع و نوآوری در بخش های دانشجویی، دانش آموزی و آزاد 16 تا 18 اسفندماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اصفهان امروز (چهارشنبه) در نشست خبری برگزاری نخستین جشنواره جشنواره بین‌المللی اختراعات خیام در اصفهان، اظهار کرد: این جشنواره نیمه دوم اسفندماه امسال در دانشگاه صنعتی با حمایت بسیج علمی استان اصفهان برگزا می شود.
خالد گمار با بیان اینکه تا امروز 31 کشور برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند، افزود: در این جشنواره به صورت همزمان در سه بخش، توانمندی های داخل و خارجی در عرصه علمی و نوآوری به نمایش گذاشته می شود.
به گزارش ایسنا، مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان اصفهان گفت: تاکنون کشورهایی همچون اتریش، کانادا، کرواسی، رومانی، ترکیه، تایلند، ویتنام، سوئیس،آلمان، ژاپن، امارات و... آمادگی خود را برای شرکت در این جشنواره اعلام کرده اند که به همراه مخترعین سراسر کشور در این جشنواره شرکت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه سال گذشته جشنواره ای به صورت ملی برگزار شد، تصریح کرد: چنین جشنواره هایی ویترینی برای اختراعات کارآمد است و طرح های خوب و کارآمد به مراکز رشد و پارک های علمی و فناوری استان معرفی می شود.
دبیر اجرایی جشنواره بین المللی اختراعات خیام نیز در این نشست، اظهار کرد: در این جشنواره به محض ثبت نام، شرکت کنندگان از سراسر جهان تحت پوشش مشاورین جشنواره قرار می گیرند که پاسخ دهی کامل برای ویزا و اسکان به آنها داده می شود.
مهرداد سلیمانی افزود: کادر اجرایی متشکل از30 نفر است و این جشنواره به مدت سه روز همراه با اسکان در اصفهان برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: داوران این جشنواره صرفا اساتید علمی و دانشگاه ها نیستند، بلکه از تاجران و فعالان اقتصادی نیز داورانی انتخاب می شوند که مرتبط با ایده ها هستند.
دبیر جشنواره اختراعات خیام در مورد جوایز این جشنواره نیز، گفت: جوایز ویژه سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان (WIIPA)، جوایز دانش و نوآوری پرفسور اندری ویکتور (Prof. Andrei Victor SNADU) از کشور رومانی و جایزه بهترین اختراع زنان و بهترین خلاقیت از طرف انجمن مخترعان ترکیه (TUMMIAD) از جوایز بخش بین المللی جشنواره است.
علیرضا سلیمی افزود: مجری اصلی جشنواره سازمان مردم نهاد رهپویان علم آرچی و موسسه ایده‌های نوین‌آیدین هستند که به ترتیب بخش داخلی و بین الملل جشنواره را به عهده دارند.
وی ادامه داد: در بخش داخلی نیز جوایزی چون وام‌های کلان تجاری‌سازی کم بهره برای طرح‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، کسر خدمت سربازی، 26 جایزه تا سقف 50 میلیون ریال و جوایز 400 میلیون ریالی بلاعوض اعطا می‌شود.
گفتنی است، در پایان این نشست از پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی www.khayyamfestival.com و پوستر این جشنواره نیز رونمایی شد.
نخستین جشنواره بین المللی اختراعات خیام در سه بخش ایده اختراع ونوآوری در بخش های دانشجویی، دانش آموزی و آزاد 16 تا 18 اسفند امسال در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114604/برگزاری-اولین-جشنواره-بین‌المللی-اختراعات-خیام-در-اصفهان
بستن   چاپ