پیام سپاهان
عابدی:
سیستم نظارتی نباید اجازه دهد قیمت‌ها بیش از حد معمول بالا رود
سه شنبه 5 آذر 1398 - 13:04:45
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید صدا و سیما با استفاده از پژوهشی که مرکز پژوهش‌های مجلس انجام داده، برنامه‌هایی را برای تنویر افکار عمومی ترتیب دهد تا مردم بدانند وقتی این مقدار قیمت بنزین افزایش پیدا کرده است چند درصد روی قیمت سایر کالاها می‌رود.

حیدر علی عابدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تأثیر افزایش قیمت بنزین بر قیمت سایر کالاها، اظهار کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس در این خصوص یک کار تحقیقی عمیق انجام داده است و امیدواریم دولت عاقلانه برخورد کند. اینکه توقع داشته باشیم با افزایش قیمت بنزین قیمت سایر کالاها افزایش پیدا نکند افسانه است. منتهی باید صدا و سیما با استفاده از پژوهشی که مرکز پژوهش‌های مجلس انجام داده، برنامه‌هایی را برای تنویر افکار عمومی ترتیب دهد تا مردم بدانند وقتی این مقدار قیمت بنزین افزایش پیدا کرده است چند درصد روی قیمت سایر کالاها می‌رود.
وی افزود: قیمت اجناس ارتباط مستقیم با بنزین پیدا می‌کنند به خصوص کالاهایی که مربوط به سیستم حمل و نقل می‌شوند. کالاهایی هم که در حمل و نقل نیستند تأثیر غیرمستقیم می‌گیرند چون تولیدکننده‌ها هزینه‌های زندگی‌شان افزایش پیدا می‌کند. برای مثال وقتی 20 درصد به قیمت بنزین اضافه می‌شود اجناس را اگر دسته‌بندی کنیم در هر دسته‌بندی تأثیرش مشاهده می‌شود، اما تأثیراتش متفاوت است و مانند هم نیست.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: عاقلانه باید در صدا و سیما توضیح دهند که برای مثال نوشابه‌ای که تولید می‌شود و باید در سطح شهر توزیع شود، مگر می‌شود قیمتش افزایش پیدا نکند. بنابراین افزایش قیمت بنزین روی همه چیز تأثیر می‌گذارد منتها تأثیرگذاری‌اش روی کالاها، مختلف است. سیستم حکومتی نباید اجازه دهد قیمت کالاها بیش از حد معمول افزایش پیدا کند. وقتی سیستم نظارتی قصد مقابله داشته باشد ظرف دو یا سه ماه خوب فشار می‌آورند و قیمت‌ها را کنترل می‌کنند منتهی بعد از این مدت ناظران خسته می‌شوند و این مشکل مثل فنر جهش پیدا کرده و قیمت‌ها بی‌رویه افزایش پیدا می‌کند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114514/سیستم-نظارتی-نباید-اجازه-دهد-قیمت‌ها-بیش-از-حد-معمول-بالا-رود
بستن   چاپ