پیام سپاهان
هوا ناسالم برای عموم شد؛
هوای اصفهان در وضعیت قرمز
سه شنبه 5 آذر 1398 - 11:56:04
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان در چند روز گذشته هوای اصفهان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و از روز گذشته و به ویژه امروز، شاخص‌های کیفی هوای اصفهان بالاتر رفته و به حالت ناسالم برای عموم درآمده است.

بر اساس اعلام مرکز پایش کنترل کیفی هوای اداره کل محیط زیست استان اصفهان، میانگین شاخص کیفی هوا(AQI) تا 24 ساعات منتهی به 7 صبح امروز برای شهر اصفهان 164 را نشان می‌دهد و ناسالم برای عموم است.
به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات پورتال اداره کل محیط زیست استان اصفهان، شاخص AQI تا ساعت منتهی به هفت صبح، در مناطق میدان احمد آباد 175، بلوار دانشگاه 158، خیابان پروین 152، خیابان استانداری 170 ثبت شده است.
شاخص‌های کیفیت هوای اصفهان روز گذشته هم در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم برای عموم و در برخی دیگر از مناطق شهر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌داد.
بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری اصفهان مدارس در تمام مقاطع تحصیلی در روز پنجم آذرماه به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های موجود در هوای اصفهان و 10 شهرستان اطراف تعطیل شدند.
تصمیم گیری برای تعطیلی مراکز بر عهده وزارت خانه است
مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان در این رابطه به ایسنا، گفت: تصمیم گیری برای اعلام تعطیلی مدارس و مراکز اداری بر اساس قانون تعریف شده است.
سید مهدی میرجهانیان افزود: در حال حاضر که شاخص کیفی هوا وضعیت ناسالم برای عموم را نشان می‌دهد، بر اساس تصمیم گیری مدیریت بحران تمام مقاطع تحصیلی شهر تعطیل شده‌اند.
وی در پاسخ به این پرسش که شاخص کیفی ناسالم برای عموم چرا منجر به تعطیلی تمام مراکز و حتی دانشگاه‌ها نمی‌شود؟ تصریح کرد: تصمیم‌گیری برای تعطیلی مراکز بر اساس قوانین پیش بینی شده و تعطیلی اداره‌ها و دانشگاه ها بر اساس شاخص‌های هوا بر اساس تصمیم مقامات در وزارت خانه است و این تصمیم در اختیار مراکز استان‌ها نیست.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا آمار مراجعین به بیمارستان‌ها به دلیل آلودگی هوا افزایش یافته است؟ تصریح کرد: برای بررسی اینکه بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا افزایش یافته یا خیر، نرم افزاری در اختیار است و آمار اطلاعات جمع آوری می‌شود، اما اثرات آلودگی هوا آنی و سریع نیست و در برخی مواقع سال‌ها بعد مشخص می‌شود.
میرجهانیان تاکید کرد: اکنون در فصل سرد سال، به جز مشکلات آلودگی بیماری‌های تنفسی دیگری هم وجود دارد، اگرچه در پی آلودگی هوا تشدید می‌شود، اما ممکن است علت اولیه آلودگی هوا نباشد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114510/هوای-اصفهان-در-وضعیت-قرمز
بستن   چاپ