پیام سپاهان
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان:
طلای ایران با وجود کاهش اونس کوتاه نیامد
دوشنبه 4 آذر 1398 - 13:55:18
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: با وجود کاهش بهای اونس جهانی، نرخ طلا و سکه در بازار داخلی ایران افزایش یافته است.

هوشنگ شیشه بران در گفت‌وگو با ایسنا، با تحلیل وضعیت بازار جهانی طلا، اظهار کرد: در آغاز مبادلات امروز دوشنبه قیمت طلا در بازارهای جهانی به روند نزولی خود ادامه داد و به پایین ترین سطح خود در یک هفته اخیر رسید.
وی افزود: علت اصلی روند نزولی طلا، تحولات مثبت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین و تقویت ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان اضافه کرد: جنگ تجاری میان چین و آمریکا نیز بر روی اقتصاد جهانی و نوسانات طلا تاثیر زیادی گذاشته است و از طرفی موضوع برگزیت و سیاست های انبساطی بانک های مرکزی دنیا بر این موضوع اثر گذاشته است.
وی تصریح کرد: امیدواری سرمایه گذاران بین المللی نسبت به حل و فصل اختلافات تجاری آمریکا و چین موجب شد تا شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز با افزایش روبرو شود.
شیشه بران یادآور شد: خوش‌بینی نسبت به توافق تجاری میان آمریکا و چین کمک کرد تا بازارهای سهام آسیایی روند صعودی پیدا کنند و دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ صعود کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد، همچنین رهبران آمریکا و چین روز جمعه بر تمایل و عزم خود برای دستیابی به توافق تجاری موقت تاکید کرده اند.
وی افزود: بهای طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود، از ابتدای امسال تاکنون بیش از 13 درصد رشد یافته که عمدتا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان همچنین با اشاره به بازار ایران، گفت: صرافی‌ بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 11 هزار و 950 تومان اعلام کرده‌اند، این درحالیست که دلار را با قیمت 11 هزار و 850 تومان از مردم خریداری می‌کنند.
وی افزود: برهمین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌ بانک‌ها 13 هزار و 200 تومان اعلام شده و قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 13 هزار و 100 تومان است.
شیشه بران یادآور شد: نرخ دلار هفته گذشته، پس از افزایش نرخ بنزین با رشد قابل توجهی روبرو شد و هر دلار آمریکا تا قیمت 12 هزار و 400 تومان در صرافی‌های بانکی پیشروی کرد که نوسان نرخ دلار بر بازار داخلی طلا و سکه نیز اثرگذار بود و موجب افزایش قیمت این بازار شد.
وی افزود: در بازار آزاد نیز برخی از دلار 13 هزار تومانی سخن می گفتند، اما از میانه هفته گذشته، عطش بازار فروکش کرد و قیمت ها در بازار روندی کاهشی را طی کرد و دلار در نخستین روز این هفته به 11 هزار و 800 تومان رسید.
نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان همچنین با بیان اینکه قیمت هر اونس طلا امروز به 1459 دلار رسیده که پایین ترین رقم از 18 نوامبر است، گفت: در ساعت 12:53 امروز قیمت طلا آب شده در اصفهان یک میلیون و 857 هزار تومان، هر مثقال طلای 17 عیار یک میلیون و 852 هزار تومان، سکه امامی 4 میلیون و 299 هزار تومان، سکه طرح قدیم 4 میلیون و 250 هزار تومان، نیم سکه 2 میلیون و 240 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 440 هزار تومان و سکه گرمی 870 هزار تومان است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114465/طلای-ایران-با-وجود-کاهش-اونس-کوتاه-نیامد
بستن   چاپ