پیام سپاهان
نماینده شرکت مشاور آب منطقه ای استان اصفهان مطرح کرد:
شتاب گیری روند آزادسازی و رفع تصرفات در بالادست حوضه زاینده رود
دوشنبه 4 آذر 1398 - 10:13:34 AM
مهر
پیام سپاهان - اصفهان- نماینده شرکت مشاور آب منطقه ای استان اصفهان در واحد حفاظت و مهندسی رودخانه گفت: روند آزادسازی و رفع تصرفات در بالادست شتاب گرفته است.

یعقوب هارونی با اشاره به شتاب گیری روند آزادسازی و رفع تصرفات در بالادست حوضه زاینده رود اظهار داشت: در سال جاری 5.5 هکتار از مسیل رودخانه زاینده رود در بالادست آزادسازی شده است و این آزادسازی ها در مخزن زاینده رود در محدوده اصفهان به 15.3 هکتار و در محدوده استان چهار محال و بختیاری بالغ بر 10 هکتار می رسد.
وی با اشاره به اینکه آزادسازی ها در بالادست حوضه زاینده رود در تعامل سازنده با دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری در حال پیشرفت است، ادامه داد: آزادسازی حریم و بستر سرشاخه ها و آب راهه های رودخانه زاینده رود از اقدامات انجام شده است.
وی با بیان اقدامات انجام شده در سه سال اخیر و با تاکید بر توصیه مقام معظم رهبری بر اهمیت آزادسازی، ساماندهی و لایروبی حریم و بستر رودخانه ها بوده است، تصریح کرد: در این مدت یک هزار و 500 مورد تخلفات در حریم و بستر رودخانه و برداشت غیرمجاز از حوضه زاینده رود و نهال کاری ها شناسایی شده است و با برگزاری بیش از 50 جلسه با موضوع فرهنگ سازی تلاش شده تا اهمیت حریم و بستر رودخانه آموزش و توجیه شود.
هارونی با اشاره آزادسازی سراسری رودخانه دامنه داران و آزادسازی 450 هکتار مسیل رودخانه زاینده رود بیان داشت: در سه سال گذشته 400 هکتار از تصرفات حریم و بستر رودخانه آزادسازی شده و در شش ماهه اخیر این آزادسازی ها 30 هکتار بوده است که در همکاری با یگان ویژه نیروی انتظامی و شرکت آب منطقه ای استان اصفهان به نتیجه رسیده است.
وی با یادآوری اهمیت حفاظت و مهندسی رودخانه در پیشگیری از سیلاب گفت: شرکت آب منطقه ای استان اصفهان در پایشی سراسری در بالادست حوضه زاینده رود در حال سنجش میزان حریم و بستر آبراهه ها و سرشاخه های زاینده رود است و اطلاعات کسب شده در قالب بانک اطلاعاتی می تواند به شناسایی تخلفات یاری رساند و نتایج در قالب گزارش به استانداری ها و فرمانداری ها در جهت آزادسازی و پیشگیری از وقوع سیلاب موثر خواهد بود.
نماینده شرکت مشاور آب منطقه ای استان اصفهان در واحد حفاظت و مهندسی رودخانه با اشاره به رتبه بالای سد زاینده رود در خصوص پیشگیری از ورود رسوبات به دریاچه در میان سدهای کشور تصریح کرد: بندهای آبخیزداری در سرشاخه های سد زاینده رود از ورود رسوبات به مخزن سد زاینده رود ممانعت به عمل آورده و نیازی به لایروبی سد زاینده رود نیست.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114446/شتاب-گیری-روند-آزادسازی-و-رفع-تصرفات-در-بالادست-حوضه-زاینده-رود
بستن   چاپ