پیام سپاهان
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
واکسن‌های تزریقی در اصفهان هیچ عارضه سلامتی ندارند
يکشنبه 3 آذر 1398 - 15:20:00
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان هفته گذشته، نوزاد 6 ماهه اصفهانی پس از واکسیناسیون دچار تب و تشنج شد و همان روز با مراجعه به بیمارستان فوق تخصصی کودکان- امام حسین (ع) - تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت.

صابری، پدر این نوزاد به ایسنا گفت: ساعت 2 بعد از ظهر سه شنبه -28 آبان - هفته گذشته فرزندم را به دلیل تشنج به بیمارستان امام حسین رساندم. در بیمارستان پس از گرفتن آب کمر نوزاد، دستگاه‌های مختلف به او متصل کردند و تحت مراقبت ویژه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه حال عمومی پسرم بهتر از چند روز گذشته است، افزود: پسرم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است. پزشک معالج علت مشکل را احتمال سرماخوردگی یا بیماری خاص اعلام کرد، اما من نگران آلوده بودن واکسن هستم، چراکه درحال حاضر چندمورد به دلیل تزریق واکسن در بیمارستان بستری هستند و حتی نوزادی فوت شده است.
حال عمومی کودک رو به بهبود است
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این رابطه به ایسنا گفت: بر اساس نتیجه کمیته بررسی شرایط کودک شش ماهه مشخص شد که این کودک از پایگاه بهداشتی کوجان واکسن پنتاوالان دریافت کرده که شامل واکسن های دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، هپاتیت و هموفیلوس است.
آرش نجیمی با بیان اینکه از همان ویال واکسن به 9 کودک دیگر تزریق شده است، افزود: این کودکان سالم هستند و دچار هیچ عارضه ای نشده اند.
وی تصریح کرد: در این کمیته مشخص شد که ابتلاء کودک به تشنج، مربوط به شرایط زمینه‌ای او بوده و واکسن در این شرایط دخیل نبوده است. علاوه بر این حال کودک به دنبال مراقبت های انجام گرفته در بیمارستان امام حسین(ع)، رو به بهبود است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114398/واکسن‌های-تزریقی-در-اصفهان-هیچ-عارضه-سلامتی-ندارند
بستن   چاپ