پیام سپاهان
فرهنگیان در تحلیل نقاط ضعف و قوت آموزش بهترین پژوهشگر هستند
یکشنبه 3 آذر 1398 - 11:20:23 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان - رییس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: فرهنگیان با توجه به اینکه از نزدیک می‌توانند مسائل مختلف نظام آموزشی را تجربه کنند، بهترین پژوهشگر در عرصه تعلیم و تربیت هستند.

زهره متقی روز یکشنبه در آستانه هفته پژوهش با بیان اینکه هر تحقیق با هدف شناسایی و رفع یک مشکل در هر دستگاهی انجام می‌شود افزود: تمامی تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته در نظام تعلیم و تربیت در راستای تعالی و هدفمند کردن فرآیند یاددهی - یادگیری صورت می‌گیرد.
وی اظهار داشت: پژوهش در فرآیند یادگیری به واقع یک نیاز همیشگی با سابقه طولانی اما رویکرد و قالبی نو در آموزش و پرورش است.
رییس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به این که در اصل عرصه تدریس و یادگیری، عرصه‌ای پژوهشی محسوب می‌شود، افزود: روال معمول این بوده که برای تامین این نیاز به نتایج پژوهش‌های دانشگاهی مراجعه شود اما در شرایط فعلی پژوهش‌هایی موثر و مورد نیاز است که به رشد حرفه‌ای معلم و مهارت‌های تدریس کمک کرده و با تقویت آن نگرش پژوهشگری را در معلمان تداوم بخشد.
متقی پژوهش‌های معلم محور را بهترین حرکت در راستای تعالی، هدفمندکردن و کارآمدی پژوهش‌های آموزشی عنوان کرد و گفت: بر این اساس معلم صرف یاددهنده نیست، بلکه او یک پژوهشگر و در عین حال یادگیرنده هم هست.
وی تصریح کرد: در هفته پژوهش امسال سعی بر آن است که رویکرد تفکر پژوهشی بین عناصر آموزشی و پرورش که معلمان و دانش آموزان هستند ترویج و نهادینه شود.
این مسوول، برگزاری نمایشگاه و جشنواره را از جمله برنامه‌های هفته پژوهش امسال اداره کل آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: تجلیل از پژوهشگران برتر استان نیز از دیگر برنامه‌های مهم این هفته است.
24 تا 30 آذر امسال به عنوان هفته پژوهش و فناوری و با شعار "پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی " نامگذاری شده است.
 
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114374/فرهنگیان-در-تحلیل-نقاط-ضعف-و-قوت-آموزش-بهترین-پژوهشگر-هستند
بستن   چاپ