پیام سپاهان
شرایط برای انباشت آلایندگی هوای اصفهان در هفته آینده وجود دارد
پنجشنبه 30 آبان 1398 - 19:36:15
پیام سپاهان - اصفهان - کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: پیش‌بینی‌ها حاکیست که شرایط برای انباشت و افزایش آلایندگی هوا در شهر اصفهان در هفته آینده وجود دارد.

حجت‌الله علی عسگریان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از جمله شرایط مهم و اساسی برای انباشت آلاینده‌ها، سکون هوا و پایداری جوی است.
وی با بیان‌اینکه پیش‌بینی روزهایی که انباشت آلاینده‌های جوی در آن اتفاق می‌افتد نیاز به زمان بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جو به نسبت پایدار در 2 روز آینده در استان اصفهان است.
این کارشناس با اشاره به اینکه 2 روز آینده در بیشتر مناطق استان هوای صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، اظهار داشت: کمینه دما در 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق استان 2 تا 3 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت.
علی عسگریان، سردترین نقطه استان را بویین میاندشت با 15 درجه زیر صفر و گرمترین را خور و بیابانک با 15 درجه سانتی‌گراد اعلام و اضافه کرد: دمای هوای کلانشهر اصفهان امشب در سردترین دما به یک درجه زیر صفر و فردا ظهر در گرمترین دما به 9 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.
هوای کلانشهر اصفهان برای جمعه، صاف تا قسمتی ابری و غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد و برای روز شنبه کمی ابری و غبار صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی شده است.
اداره کل هواشناسی اصفهان پیش‌بینی کرد که تا روز جمعه، کاهش محسوس دما و یخبندان و لغزندگی معابر عمومی و جاده‌ها در انتظار این استان است.
هوای کلانشهر اصفهان در این هفته در چهار روز سالم و در 2 روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود هرچند در جدول کیفیت هوا که در سامانه اینترنتی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان قرار دارد، میزان شاخص کیفیت هوا(AQI) در برخی ایستگاه‌ها مانند احمدآباد در پنج روز این هفته(از شنبه تا چهارشنبه) درج نشده بود.
احمدآباد به‌طور معمول بیشترین میزان آلایندگی‌ها را در بین ایستگاه‌های شاخص کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان دارد.
برچسب‌ها
هواشناسی محیط زیست آلایندگی هوا اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114283/شرایط-برای-انباشت-آلایندگی-هوای-اصفهان-در-هفته-آینده-وجود-دارد
بستن   چاپ