پیام سپاهان
دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان:
قراردادهای سفید امضا امنیت شغلی کارگران را به خطر انداخته است
پنجشنبه 30 آبان 1398 - 16:08:59
پیام سپاهان - کاشان - دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان ضمن گلایه از بستن قراردادهای سفید امضا با کارگران گفت: این قراردادهای امنیت شغلی کارگران را به خطر انداخته است.

به گزارش خبرنگار مهر ، ماشاالله زهتابی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع تعدادی از کارگران بازنشسته کاشان که به مناسبت 29 آبان سالروز تصویب قانون کار در محل خانه کارگر کاشان گردهم آمده بودند، اظهار داشت: دولت باید ضمن توجه به معشیت و امنیت شغلی کارگران، نسبت به پرداخت حقوق کارگران بازنشسته هم اقدامات لازم را انجام دهد.
دولت قانون همسان سازی حقوق را برای کارگران بازنشسته اجرا کند
وی با اشاره به تفاوت حقوق کارگران بازنشسته پیش از سال 86 و کارگرانی که در سال‌های گذشته بازنشسته شده اند، ابراز داشت: دولت باید برای رفع این تفاوت آشکار در پرداخت حقوق بازنشستگان قانون همسان سازی را اجرا کند.
دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان با بیان اینکه بستن قراردادهای سفید امضا با کارگران امنیت شغلی آنها را به خطر انداخته است، تصریح کرد: کارگران به دلیل نبود شغل مجبور به امضای این قراردادهای هستند در حالی که این اقدام که توسط برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام می شود جای شکوه و گلایه دارد.
قرارداد بین کارگر و کارفرما باید در چهار نسخه تنظیم شود
وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون کار قرارداد بین کارگران و کارفرمایان باید در چهار نسخه شامل کارفرما، کارگر، اداره کار و نماینده کارگری تنظیم، نوشته و امضا شود، بیان داشت:به این منظور سامانه‌ای تعریف شده که بر اساس آن باید مشخصات کارگر، نوع قرارداد، مدت قرارداد و دیگر مشخصات در آن وارد شود.
کاشان حدود 26 هزار کارگر بازنشسته دارد
زهتابی با بیان اینکه در شهرستان کاشان حدود 26هزار کارگر بازنشسته وجود دارد، افزود: افزون بر کارگران بازنشسته در شهرستان کاشان بیش از 60هزار کارگر نیز مشغول به کار هستند که با احتساب خانواده های آنها حدود 240 هزار نفر جمعیت کارگری شهرستان کاشان است.
کارگران در تحقق شعار رونق تولید و دستیابی به مولفه های اقتصاد مقاومتی نقش غیرقابل انکار دارند
وی نقش کارگران در تحقق شعار رونق تولید و همچنین دستیابی به مولفه های اقتصاد مقاومتی را غیرقابل انکار دانست و گفت: بر این اساس لازم است تا دولت و کارفرمایان رسیدگی به وضعیت معیشت کارگران و همچنین پرداخت حقوق و دستمزد بر اساس ماده 41 قانون کار مصوبه مجلس شورای اسلامی را در اولویت کارهای خود قرار دهند.
دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان با بیان اینکه یکی از مهمترین خواسته های کارگران بازنشسته همسان سازی حقوق هاست، اظهار داشت: امیدواریم با توجه به سیاست های دولت در حمایت از کارگران و همچنین بازنشستگان اقدامات لازم برای تحقق همسان سازی حقوق بازنشستگان کارگری انجام شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114271/قراردادهای-سفید-امضا-امنیت-شغلی-کارگران-را-به-خطر-انداخته-است
بستن   چاپ