پیام سپاهان
کنفرانس بین‌المللی آموزش و پرورش تطبیقی در کاشان آغاز شد
پنجشنبه 30 آبان 1398 - 16:02:42
پیام سپاهان - کاشان- دومین کنفرانس بین‌المللی آموزش و پرورش تطبیقی با موضوع پژوهش‌های معاصر در آموزش و پرورش تطبیقی، نوآوری‌ها و چالش‌ها به میزبانی دانشگاه کاشان آغاز به کار کرد.

دبیر دومین کنفرانس بین‌المللی آموزش و پرورش تطبیقی روز پنجشنبه در این زمینه گفت: جهانی‌سازی و محلی‌سازی، کمیت و کیفیت آموزش، اقتصاد دانش و تجاری‌سازی آموزش، فناوری‌های نوین آموزشی، برابری و اثربخشی آموزشی، فلسفه تعلیم و تربیت و تطبیق، مطالعات تطبیقی در روان‌شناسی از جمله محورهای اصلی این کنفرانس هستند.
عباس معدن‌دار همچنین مطالعات تطبیقی در تربیت معلم، مطالعات تطبیقی در آموزش و پرورش استثنائی، نظام آموزشی و روابط فرهنگی، سنجش علمی و تضمین کیفیت آموزش عالی، مطالعات تطبیقی در آموزش عالی، نظریه و روش‌شناسی در پژوهش‌های تطبیقی و مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی را از دیگر محورهای کنفرانس برشمرد.
وی با اشاره به دریافت 270 مقاله از سوی دبیرخانه کنفرانس بیان کرد: همه این مقاله‌ها در قالب سخنرانی است که از میان آنها 167 مورد پذیرفته شده و در مدت 2 روز برگزاری کنفرانس ارایه خواهد شد.
دبیر دومین کنفرانس بین‌المللی آموزش و پرورش تطبیقی اضافه کرد: نگاهی به پژوهش و عمل برنامه درسی در ایران از دید تحولات بین‌الملل، اثرهای جهانی‌سازی بر کیفیت آموزش با حفظ ویژگی‌های بومی (مطالعه موردی نظام آموزشی دبی)، معرفی نظام آموزشی کانادا و ژاپن از لنز مطالعات تطبیقی آموزش در جست‌وجوی تغییر معطوف به تحول، سیاست‌های کلان آموزش عالی درس‌هایی از تجربه کشورهای پیشرفته و مروری بر وضعیت آموزش و پرورش فنلاند در دوره ابتدایی از دیگر مقاله‌هایی است که ارایه می‌شود.
وی همچنین تحلیلی بر نظام آموزش در خانه در کشورهای پیشرفته آمریکا و کانادا، مطالعات ویدیویی تیمز در درس‌های ریاضی و علوم با عنوان بررسی تطبیقی در هفت کشور پیشرفته، بررسی تطبیقی مداخله‌های زودهنگام در ایران با کشورهای سوئد و آلمان، مطالعه تطبیقی آزمون‌های ورودی آموزش عالی ایران در مقایسه با ژاپن و چین با هدف بهینه‌سازی آزمون سراسری، تاملاتی تطبیقی، سیاستی بر موج سوم آموزش عالی بین‌المللی و مطالعه تطبیقی اصلاحات آموزشی در شرق و جنوب شرقی آسیا، چگونگی تربیت مدرس دانشگاه در آمریکا هم عنوان‌هایی است که در این کنفرانس بین‌المللی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
رییس دانشگاه کاشان نیز در ادامه ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این کنفرانس گام اساسی برای برنامه‌ریزان نظام آموزشی کشور برداشته شود زیرا آموزش و پرورش مورد غفلت قرار گرفته و بسیار آسیب دیده است.
عباس زراعت تصریح کرد: شایسته ایران اسلامی نیست که دانش‌آموزان از مدرسه روگردان شوند؛ این مهم بیانگر آن است که نظام آموزش و پرورش خوب نیست و دانش‌آموزان از آن گریزان هستند.
وی تاکید کرد: نباید به آموزش و پرورش با دید مرجعی مصرف‌کننده نگاه کرد بلکه باید به عنوان سرمایه‌گذاری برای آینده کشور در نظر گرفته شود.
بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، در زمان حاضر نزدیک به ١4 میلیون و 6٠٠ هزار دانش آموز در بیش از 107 هزار مدرسه بر اساس سیستم آموزشی 6-3-3 به تحصیل اشتغال دارند.
نخستین کنفرانس بین‌المللی آموزش و پرورش تطبیقی آذر 1396 به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شده بود.
برچسب‌ها
کنفرانس خبری کاشان وزارت آموزش و پرورش

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114258/کنفرانس-بین‌المللی-آموزش-و-پرورش-تطبیقی-در-کاشان-آغاز-شد
بستن   چاپ