پیام سپاهان
گوشت سفید در اصفهان درجه‌بندی می‌شود
پنجشنبه 30 آبان 1398 - 16:02:38
پیام سپاهان - اصفهان- معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی اصفهان گفت: با رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور ، گوشت سفید تولیدی این استان درجه‌بندی می‌شود.

محمد کشتکار روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور استان همزمان با کل کشور به منظور کیفیت بخشی به تولید گوشت سفید و درجه بندی این فرآورده‌های خام دامی برای مصرف مردم انجام می‌شود.
وی بیان‌ کرد: با انجام این رتبه‌بندی انواع گوشت سفید در بازار با سه درجه در بازار عرضه می‌شود که کشتارگاه برتر دارای خط اتوماتیک و امکانات روز در کشتار و سردسازی گوشت را دارد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی اصفهان با بیان اینکه 19 کشتارگاه طیور صنعتی در این استان تاسیس شد، یادآور شد: یک باب از این مراکز در شهرستان نایین تعطیل و بقیه فعال و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
وی ادامه‌ داد: نظارت و ارزیابی برای درجه‌بندی در 6 باب از کشتارگاه های طیور استان اصفهان انجام شد که یک باب آن‌ درجه مثبت A گرفت و پنج مورد دیگر در رده A قرار گرفتند که این فرآیند همچنان برای ارزیابی سایر کشتارگاه‌ها ادامه دارد.
وی یادآور شد: کشتارگاه درجه یک این استان جزو کشتارگاه‌های برتر کشور هستند.
کشتکار با اشاره به اینکه تمامی تولیدات گوشت سفید براساس سه درجه قابل مصرف و دارای سلامت هستند، تصریح‌کرد: مرغ درجه مثبت A سلامت بیشتری را در مقایسه با نوع درجات دیگر دارد.
وی استفاده نکردن از داروی به هنگام پرورش مرغ، وزن زیر 2 کیلوگرم، مدت زمان بیشتر ماندگاری و تشابه به مرغ بدون آنتی بیوتیک را شاخصه های مرغ درجه مثبت A بیان کرد و گفت: این فرآورده خام دامی در گشتارگاه درجه برتر کشتار و وارد بازار می‌شود.
وی افزود: کشتارگاه‌های دارای درجه پایین تر با بهبود تجهیزات خود قادر به ارتقای جایگاه خواهند بود.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی اصفهان با بیان اینکه سالانه 55 تا 65 میلیون پرنده مثل مرغ، بوقلمون و مرغ‌های مادر در کشتارگاه‌های این استان کشتار می‌شود، خاطرنشان‌کرد: مراحل تولید و کشتار و همچنین عرضه آن تحت نظارت سازمان دامپزشکی است.
سالانه 15 میلیون تن گوشت سفید و قرمز، ماهی، عسل، شیر در کشور تولید می‌شود که استان اصفهان جزو برترین‌های تولیدات فرآورده‌های خام دامی کشور محسوب می‌شود.
برچسب‌ها
دامپزشکی اصفهان گوشت مرغ کشتارگاه

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114253/گوشت-سفید-در-اصفهان-درجه‌بندی-می‌شود
بستن   چاپ