پیام سپاهان
سرمای شدید و یخبندان در انتظار اصفهان است
پنجشنبه 30 آبان 1398 - 00:26:20
پیام سپاهان - اصفهان - اداره کل هواشناسی اصفهان پیش‌بینی کرد که در چند روز آینده تا جمعه، کاهش محسوس دما و یخبندان و لغزندگی معابر عمومی و جاده‌ها در انتظار این استان است.

کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: با خروج سامانه سرد بارش‌زا از اواخر امروز، کاهش محسوس دما بین 6 تا هشت درجه سانتی‌گراد و یخبندان و لغزندگی معابر عمومی و جاده‌ها تا روز جمعه انتظار می‌رود.
حجتالله علی عسگریان افزود: دیروز و امروز در بیشتر مناطق استان اصفهان بارش برف، باران و مه آلودگی داشتیم به‌ طوری که امروز بیشترین بارندگی‌ها در خوانسار، کبوترآباد و چوپانان نایین بود.
وی با بیان اینکه از فردا با خروج سامانه ناپایدار از استان، میزان ابرها کاهش می‌یابد، اظهار داشت: بیشترین کاهش دما در روز جمعه پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود دمای کلانشهر اصفهان در این روز به حدود سه تا چهار درجه زیر صفر برسد.
این کارشناس، سردترین شهر استان اصفهان را بویین و میاندشت با 13 درجه سانتی‌گراد زیر صفر و گرمترین را خور و بیابانک با 14 درجه اعلام و اضافه کرد: دمای هوای کلانشهر اصفهان فردا صبح به صفر درجه و در گرمترین ساعت به هشت درجه می‌رسد.
علی عسگریان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سامانه بارشی دیگری از اوائل هفته آینده وارد اصفهان شود، گفت: فردا صبح نیز مه صبحگاهی در کلانشهر اصفهان خواهیم داشت.
جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان از لغزنده بودن جاده‌های غرب این استان به دلیل بارش برف خبر داد و از رانندگان خواست با رعایت دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی و احتیاط کامل در این جاده ها رانندگی کنند.
سرهنگ اصغر زارع به رانندگان توصیه کرد که از سفرهای غیرضروری در مناطق برف‌گیر استان خودداری کنند و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.
وی همچنین از رانندگانی که قصد تردد در این جاده‌ها را دارند خواست که وسیله نقلیه خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند و لباس گرم، غذای کنسرو شده و سوخت کافی به‌همراه داشته باشند.
برچسب‌ها
هواشناسی پیش بینی هواشناسی برف و باران اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114231/سرمای-شدید-و-یخبندان-در-انتظار-اصفهان-است
بستن   چاپ