پیام سپاهان
رئیس دانشگاه اصفهان:
برای موفقیت در بازارهای رقابتی باید با دانشگاه همراه بود
سه شنبه 28 آبان 1398 - 17:35:54
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه اصفهان گفت: صنعتگران به این نتیجه رسیده‌اند که بدون استفاده از تکنولوژی‌های پیچیده‌تر نمی‌توان در دنیای رقابت حضور داشت و برای موفقیت در بازارهای رقابتی باید همراه با دانشگاه بود.

هوشنگ طالبی امروز (سه شنبه) در آئین افتتاحیه پنجمین همایش ملی پلیمر در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: در برهه‌ای عادت کرده بودیم که برای توسعه دانشگاه بدون توجه به پتانسیل و ظرفیت جذب، رشته‌هایی راه‌اندازی و دانشجو جذب کنیم، اما امروز نمی‌توان با دانشگاه اینگونه برخورد کرد. زیرا رسالت مأموریت گرایی دانشگاه، رفع نیاز جامعه است.
وی تأکید کرد: این مأموریت گرایی به این معنا نیست که رسالت همیشگی دانشگاه یعنی تربیت نیروی انسانی فراموش شود، بلکه دانشگاه باید با تربیت نیروی انسانی مرزهای دانش در عرصه های جهانی را توسعه دهد.
دانشگاه موفق، نگاه به جامعه داخلی و جهانی دارد
به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه اصفهان عامل موفقیت یک دانشگاه را توجه بر جامعه داخلی و جهانی دانست و گفت: تکنولوژی و فناوری جهانی روز به روز درحال پیچیده شدن است و نمی توان محصولی را بدون برآورد هزینه های تمام شده تولید کرد. قرار بر این است که فناوری در جهت تولید ثروت ایجاد شود. این شرایط ایجاب می‌کند که تکنولوژی ها بر اساس علم و دانش باشد.
طالبی یادآور شد: امروزه صنعتگران به این نتیجه رسیده‌اند که بدون استفاده از تکنولوژی‌های پیچیده‌تر نمی‌توان در دنیای رقابت حضور داشت و برای موفقیت در بازارهای رقابتی باید همراه با دانشگاه بود. دانشگاه نیز می داند که تنها تربیت نیروی انسانی و آموزش به آن کافی نیست، زیرا ایده و فکر تحقیقاتی صرفا پشت درهای بسته ایجاد نمی شود.
رئیس دانشگاه اصفهان ادامه داد: دانشی باید تولید شود که نیاز جامعه را برطرف کند و با تبدیل آن به فناوری سبب تولید ثروت شود که خوشبختانه این حرکت در دانشگاه اصفهان از سال‌های گذشته آغاز شده و نمونه آن افتخار میزبانی این همایش ملی است.
طالبی تصریح کرد: این سمینار پس از 22 سال مجددا با مأموریت خاص برقراری رابطه بیشتر میان دانشگاه و جامعه صنعتی پلیمر، نقطه شروعی دوباره برای توسعه همکاری های متقابل است. پتانسیل پلیمری بالا و دانش پلیمری فعال در دانشگاه سبب ایجاد بستر مناسب فعالیت‌ها در استان اصفهان می‌شود.
وی اعلام کرد: هیچ منعی از لحاظ گذراندن دوره ای از دوران تحصیلی یا کاری در صنعت وجود ندارد و جزئی از فعالیت های الزامی همکاران و هیئت علمی به شمار می رود.
رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به شرایط تحریمی کشور، گفت: باید از این فرصت برای تولید ثروت داخلی استفاده کرد تا بر این شرایط فائق آمد. این مهم با ارتباط دو سویه دانشگاه و صنعت حاصل می شود که از طرف دانشگاه اعلام آمادگی می کنیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114122/برای-موفقیت-در-بازارهای-رقابتی-باید-با-دانشگاه-همراه-بود
بستن   چاپ