پیام سپاهان
رئیس انجمن پلیمر ایران مطرح کرد
ضرورت جهت دادن به پژوهش‌های علمی با توجه به شرایط صنایع داخل
سه شنبه 28 آبان 1398 - 17:35:53
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس انجمن پلیمر ایران گفت: برگزاری همایش‌های علمی، ملی و بین‌المللی راهی برای جهت دادن به پژوهش‌ها با توجه به وضعیت صنایع داخل است.

مهدی نکومنش امروز (سه شنبه) در آئین افتتاحیه پنجمین همایش ملی پلیمر در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: سمینار بین المللی پلیمر(ISPST) با هدف گزارش گیری از محصولات علمی دانشجویان و اساتید کشور و ایجاد ارتباط میان پژوهشگران و تبادل با همکاران بین المللی دو سال یکبار برگزار می شود، اما برای تأثیر گذاری بهتر باید اقدامات بیشتری انجام شود.
وی ادامه داد:به همین منظور شعبه انجمن پلیمر در اصفهان شکل گرفت و با برنامه ریزی همایش ملی پلیمر، ارتباط بین پژوهشگران و صنعتگران آغاز شد تا به فاصله دوسال یکبار در میان سال های برگزاری، سمینار بین المللی برپا شود.
به گزارش ایسنا، رئیس انجمن پلیمر ایران همچنین با بیان اهمیت برگزاری این همایش های ملی و بین المللی، اهداف انجمن پلیمر کشور را اینگونه اعلام کرد: شناساندن و معرفی هرچه بیشتر علوم و تکنولوژی پلیمر به جامعه علمی و مردم، ایجاد ارتباط و همکاری میان متخصصان علوم پلیمر، شیمیدانان، مهندسان شیمی و متخصصان مرتبط، ایجاد ارتباط علمی با جوامع علمی و موسسات علمی-پژوهشی کشور و جهان در زمینه پلیمر، ایجاد ارتباط نزدیک و هماهنگی میان پژوهشگران و واحدهای صنعتی و پژوهشی پلیمری کشور، جهت دادن به پژوهش ها با توجه به وضعیت صنایع داخلی، تشکیل همایش های علمی و صنعتی در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی، همکاری با دستگاه های اجرایی دولتی و خصوصی درجهت برنامه ریزی آموزشی، پژوهشی و صنعتی، تشویق پژوهشگران و صنعت گران، تهیه و انتشار کتب علمی و فنی، ارتباط با دیگر انجمن های علمی کشور و… از جمله اهداف انجمن پلیمر ایران است.
نکومنش خاطر نشان کرد: حدود 190 عضو هیئت علمی، 270دانشجوی مقطع دکتری، 728دانشجو مقطع کارشناسی ارشد و بالغ بر 2 هزار دانشجوی کارشناسی پلیمر در کشور وجود دارد که بکار گیری آنان در صنعت خروجی خوبی به دست خواهد آمد.
وی با ابراز امیدواری از اقدامات انجام شده انجمن برای خو گرفتن خروجی‌های مشخص از صنعت با کمک دانشگاه ها، افزود: انجمن ملی پلیمر ایران سابقه برگزاری سمینار ملی پلیمر ایران با هدف ایجاد ارتباط میان پژوهشگران و صنعت گران را از 29 خرداد 65 در دانشگاه امیرکبیر در کارنامه خود دارد. امیدواریم با این تمهیدات نقش انجمن برای متحدکردن تمام نیروهای پلیمری به خوبی انجام شود و این سمینارها با برگزاری میزگردها و نشست های عمومی-تخصصی به اجرایی کردن ایده ها کمک کند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114121/ضرورت-جهت-دادن-به-پژوهش‌های-علمی-با-توجه-به-شرایط-صنایع-داخل
بستن   چاپ