پیام سپاهان
استاندار اصفهان: منطقی‌کردن قیمت بنزین از مصرف بی‌رویه جلوگیری می‌کند
جمعه 24 آبان 1398 - 16:57:12
پیام سپاهان - اصفهان- استاندار اصفهان گفت: منطقی کردن قیمت بنزین از اقدام‌های مثبت دولت است زیرا از مصرف بی‌رویه و قاچاق سوخت جلوگیری می‌کند.

عباس رضایی روز جمعه در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح قطار حومه‌ای شهر جدید مجلسی از توابع شهرستان مبارکه به کلانشهر اصفهان اتخاذ این راهبرد را در بهبود وضعیت معیشتی مردم موثر دانست و افزود: این اقدام با تصمیم سران قوا و با تایید رهبر معظم انقلاب انجام شده است.
وی با اشاره به جایگاه‌های سوخت استان بعد از اجرای این طرح از بامداد امروز اظهارداشت: به دلیل فهم بالای مردم اصفهان شب گذشته جایگاه‌های سوخت استان با ازدحام خودرو مواجه نشده است.
وی بیان کرد: منطقی کردن قیمت بنزین در راستای عدالت انجام شد و درآمد حاصل از یارانه‌های آن بین 18 میلیون خانواده توزیع می‌شود و در شرایطی که در جنگ اقتصادی قرار داریم تاب‌آوری کشور را افزایش خواهد داد.
استاندار اصفهان در بخشی دیگری یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ایمن از جمله ایجاد و راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای بین شهری از برنامه‌های مدیریت ارشد این استان است.
به گفته وی ایجاد و راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای موجب خواهد شد تا شهروندان خدمات سفر سریع و ارزان قیمت در اختیار گیرند.
رضایی با اشاره به استقرار صنایع بویژه فولاد مبارکه در این شهرستان، تصریح کرد: راه اندازی قطار حومه ای شهر جدید مجلسی ارتباط شهرستان مبارکه با مرکز استان را از طریق بهارستان فراهم و به رشد اقتصادی این شهرستان کمک می‌کند.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه انتقال حجم سفرها از جاده به ریل کاهش آلودگی هوا و تصادفات را در پی دارد، افزود: به همین دلیل مدیریت استان ایجاد و راه‌اندازی قطار حومه‌ای در سایر شهرستان‌ها را در دست بررسی و اقدام دارد.
وی ادامه داد: احداث و راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای در سایر شهرستان‌ها به توزیع متوازن جمعیت استان کمک و از گسترش بی‌رویه شهر اصفهان جلوگیری می کند.
عملیات اجرایی قطار حومه‌ای شهر جدید مجلسی اصفهان روز جمعه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان استانی آغاز شد.
این طرح با صرف بیش از هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و همکاری فولاد مبارکه و شهر جدید مجلسی به طول 52 کیلومتر حد فاصل این شهر واقع در شهرستان مبارکه تا شهر جدید بهارستان اجرا می‌شود.
قطار حومه ای شهر جدید مجلسی شامل هشت واگن به ظرفیت 800 نفر است و 120کیلومتر سرعت خواهد داشت.
این قطار شامل هفت ایستگاه مجلسی، فولاد مبارکه، نصوحی، میدان دفاع مقدس، زیباشهر، پلی اکریل و بهارستان است.
برچسب‌ها
عباس رضایی مدیریت مصرف انرژی قطار سهمیه بندی بنزین اصفهان حمل و نقل

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113991/استاندار-اصفهان--منطقی‌کردن-قیمت-بنزین-از-مصرف-بی‌رویه-جلوگیری-می‌کند
بستن   چاپ