پیام سپاهان
جلوگیری از هدررفت انرژی اهداف منطقی‌کردن قیمت سوخت است
جمعه 24 آبان 1398 - 14:26:29
پیام سپاهان - اصفهان- امام جمعه تیران و کرون گفت: جلوگیری از اسراف سوخت و قاچاق آن و هدر رفت انرژی و حمایت از قشر آسیب‌پذیر از اهداف منطقی کردن قیمت سوخت بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز جمعه تیران با بیان اینکه قیمت سوخت در ایران در مقایسه با بسیار از کشورها ارزان‌تر است، تصریح‌ کرد: عرضه ارزان بنزین موجب اسراف و قاچاق آن شده که این موضوع موجب اسراف در بیت‌المال و بودجه کشور می‌شود.
وی ادامه‌داد: دولت خواستار اختصاص درآمد حاصل از افزایش سوخت به خانوارهای آسیب پذیر است که باید در این امر مدیران دولتی مصمم و این کار را رقم بزنند.
وی خاطرنشان کرد: برخی از افراد با داشتن تعداد زیادی خودرو مصرف بیشتری از سوخت را دارند و از بودجه بیت‌المال و یارانه سوخت بیشتری هم استفاده می‌کند و در این خصوص حق افراد آسیب‌پذیر و بدون خودرو ضایع می‌شود.
خطیب جمعه تیران و کرون کنترل قیمت‌های بازار و جلوگیری از سودجویی برخی از بازاریان و افراد ضد انقلاب را خواستار شد و گفت: مردم مراقب توطئه‌های دشمنان باشند.
رشیدیان یادآور شد : روز اجرای برنامه سهمیه بندی و منطقی کردن قیمت بنزین به دلیل تقارن با میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) و جشن و شادی مردم مناسب نبود بهتر بود به روز دیگری موکول می‌شد.
وی یادآورشد: بر مبنای اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، سهمیه کامل آبان خودروهای شخصی از بامداد روز جمعه 24 آبان ماه به کارت سوخت شخصی آنها واریز می‌شود و این سهمیه به مدت 6 ماه قابل ذخیره است.
بر همین اساس، سهمیه خودروهای سواری شخصی بنزینی ماهانه 60 لیتر و دوگانه سوز 30 لیتر خواهد بود. همچنین سهمیه سوخت تاکسی بنزینی ماهانه 400 لیتر و دوگانه سوز 200 لیتر است.
برچسب‌ها
نرخ سوخت بنزین مدیریت مصرف انرژی اصفهان دولت میلاد پیامر گرامی اسلام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113975/جلوگیری-از-هدررفت-انرژی-اهداف-منطقی‌کردن-قیمت-سوخت-است
بستن   چاپ