پیام سپاهان
سفر گردشگران چینی به استان اصفهان پنج برابر افزایش یافت
جمعه 24 آبان 1398 - 10:03:07
پیام سپاهان - کاشان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به افزایش نسبی سفر گردشگران خارجی در سال‌جاری، از رشد استقبال گردشگران چینی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این استان خبر داد.

فریدون الهیاری روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا به رویکرد جدید استان اصفهان در زمینه جذب گردشگر خارجی و توجه به بازارهای جدید مانند کشور چین اشاره کرد و افزود: ورود گردشگران چینی به استان اصفهان از ابتدای سال‌جاری تا کنون رشدی پنج برابری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشت.
وی بیان کرد: این سیاست جدید از سال گذشته آغاز شد و در این راستا ارائه بسته‌های تبلیغاتی و شرکت فعال در نمایشگاه‌های گردشگری چین و شرق آسیا در اولویت بود و این افزایش ورود گردشگران چینی به استان اصفهان نتیجه چنین اقدام‌هایی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تاکید کرد: چین یکی از کشورهای هدف گردشگری به شمار می‌آید و سالانه 120 میلیون گردشگر چینی به نقاط گوناگون دنیا سفر می‌کنند که ایران باید سهم بیشتری از بازار گردشگری این کشور به خود اختصاص دهد.
وی یادآور شد: ورود گردشگران خارجی به اصفهان در مجموع 10 درصد از ابتدای سال‌جاری تا کنون به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
الهیاری اضافه کرد: نزدیک به 330 هزار گردشگر خارجی در سال‌جاری به استان اصفهان سفر کردند که بیشترین تعداد گردشگران ورودی به استان از کشورهای آلمان، فرانسه، چین، اسپانیا، ترکیه، ژاپن، یونان، تایلند و استرالیا بودند.
وی همچنین رشد 20 درصدی ورود گردشگران داخلی به استان اصفهان را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: افزون بر سه میلیون و 500 هزار گردشگر داخلی در سال‌جاری به این استان سفر داشتند.
استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به عنوان قطب گردشگری کشور دارای 107 شهر و یک‌هزار و 934 روستا است و بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و 800 اثر ثبت ملی شدند.
همچنین در کنار بیش از 600 باب خانه تاریخی این استان دارای 90 موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت دولتی و خصوصی است.
برچسب‌ها
گردشگری چین وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113954/سفر-گردشگران-چینی-به-استان-اصفهان-پنج-برابر-افزایش-یافت
بستن   چاپ