پیام سپاهان
تا پایان سال؛
هفته‌ای 50 طرح درمانی در نقاط کمتر برخوردار کشور بهره‌برداری می‌شود
پنجشنبه 23 آبان 1398 - 21:23:36
پیام سپاهان - کاشان- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هفته‌ای 50 طرح بهداشتی و درمانی تا پایان سال‌جاری افتتاح خواهد شد که بیشتر در نقاط کمتر برخوردار کشور به اجرا درآمده‌اند.

سعید نمکی پنجشنبه‌شب در حاشیه گشایش فاز نخست موسسه نیکوکاری کاشانه مهر کاشان به خبرنگاران بیان کرد: یکی از بسته‌های طرح تحول نظام سلامت، توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در نقاط کمتر برخوردار کشور بود که این کار به سرعت ادامه دارد.
وی با اشاره به اجرای طرح‌هایی در جنوب کرمان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان افزود: 44 بیمارستان نیز در این نقاط کمتر برخوردار افتتاح خواهیم کرد و این راه را همچنان ادامه خواهیم داد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد رسیدگی به بیماران خاص و صعب العلاج هم گفت: این موضوع از دیگر بسته‌های طرح تحول سلامت بود که به شدت دنبال می‌کنیم و از جمله در مورد تامین داروها و سایر نیازها اقدام کردیم و سامانه‌ای طراحی شده تا بسته‌های حمایتی مورد نیاز را در سریع‌ترین زمان ممکن در نقاط مختلف کشور به آنها برسانیم.
وی یادآور شد: مواردی در سال گذشته به دلیل فشارهای اقتصادی ناجوانمردانه آمریکا داشتیم که از منابع دیگر تامین کردیم.
نمکی اضافه کرد: امروز در مورد داروهای اساسی و مواد اولیه کارخانه‌های دارویی مشکلی نداریم و گرچه آمریکا همه راه‌ها را بر ما بستند اما با ترفندهایی دارو و مواد اولیه مورد نیاز را تا پایان سال‌جاری تامین کردیم و هیچ مشکلی در این زمینه نیست.
به گفته وی، 97 درصد داروی کشور تولید داخل بوده و ساخت سه درصد باقی‌مانده هم در دستور کار قرار دارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد بحث بیمه تامین اجتماعی نیز تشریح کرد: عقب افتادگی از سال گذشته وجود داشت که با برگزاری نشست‌هایی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با ساز و کاری به‌روز می‌کنیم که البته مقداری از بدهی‌ها به ما پرداخت نشده اما امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن موارد باقی‌مانده را هم به‌روز کنیم.
وی پیش‌تر طلب بیمارستان‌های دانشگاهی از بیمه‌ها را تا پایان تیر امسال، نزدیک به 100 هزار میلیارد ریال عنوان کرده بود.
برچسب‌ها
توسعه روستایی کاشان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113940/هفته‌ای-50-طرح-درمانی-در-نقاط-کمتر-برخوردار-کشور-بهره‌برداری-می‌شود
بستن   چاپ