پیام سپاهان
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان:
مسمومیت با گاز مونوکسید کربن تاکنون جان 2 اصفهانی را گرفته است
پنجشنبه 23 آبان 1398 - 19:47:27
پیام سپاهان - اصفهان-مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای پاییز تاکنون مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان دو اصفهانی را گرفته است.

محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه گاز مونوکسید کربن با ترکیب مشابه اکسیژن می تواند در ترکیب خون انسان وارد شود و خطر مرگ را در پی دارد، اظهار داشت: در سال گذشته چهار نفر در شهر اصفهان دچار مسمویت با مونوکسید کربن شدند که دو نفر از آنها توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نجات یافتند.
وی افزود: در سال جاری تاکنون پنج نفر دچار مسمومیت با گار مونوکسید کربن شده اند که دو نفر از آنها فوت شده اند.
رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از مسمویت با co2
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه می توان با رعایت نکات ایمنی خطر جانی از مسمومیت گاز مونوکسید کربن را به صفر رساند، ابراز داشت: مکش نامناسب یا عدم مکش لوله های بخاری گازی و نفتی و سوختن ناقص نفت در چراغ های علاءالدین و زغال در کرسی ها می تواند از دلایل عمده مسمومیت با گاز مونوکسید کربن باشد.
وی با اعلام نشانه های مسمومیت با گاز مونوکسید کربن که مشابه سرماخوردگی است، تصریح کرد: سردرد، سرگیجه، آبریزش، استفراغ و کاهش سطح هوشیاری و نهایتا مرگ از علایم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است.
بازکردن در و پنجره ها و انتقال مسدوم به فضای باز
گلابی با بیان اینکه بخاری بدون دودکش حتی با علایم استاندارد توجیه علمی ندارد و برای استفاده در فضای باز است، اظهار داشت: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، اطمینان از مکش کامل و مناسب لوله های بخاری ها، بازبینی از صحت کار وسایل گرمایشی و به ویژه آبگرمکن ها و دستگاه پکیج و بازبودن مسیر دودکش توصیه می شود.
وی افزود: در فصل سرما نباید تمام درزهای در و پنجره گرفته شود و باید مسیری برای تهویه هوا در محیط دربسته فراهم شود تا از میزان اکسیژن کاسته نشود.
گفتنی است در صورت مشاهده موارد مسمومیت با گاز گرفتگی با مونوکسید کربن اولین و مهمترین اقدام بازکردن در و پنجره و انتقال مسدوم به فضای باز است؛ سپس باید منبع نشت گاز شناسایی و قطع شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113935/مسمومیت-با-گاز-مونوکسید-کربن-تاکنون-جان-2-اصفهانی-را-گرفته-است
بستن   چاپ