پیام سپاهان
پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران انتخاب می‌شود
پنجشنبه 23 آبان 1398 - 18:19:24
پیام سپاهان - اصفهان- معاون فرهنگی و اجتماعی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران با عنوان" فهما" در سال جاری مشخص می‌شود.

سعید سعادتی روز پنجشنبه در نشست با منتخبین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اصفهان در مجتمع صائب این استان افزود: پایتخت کانون‌های مساجد کشور بر اساس ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان‌های کشور انتخاب می‌شود و استان منتخب به عنوان پایتخت معرفی خواهد شد.
وی ادامه‌داد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری، میزان عضویت در کانون‌ها، فعالیت‌های مساجد، رویدادهای فرهنگی و فعالیت‌های اجتماعی و ایده‌های نو، مسجد محوری در فعالیت‌های استانی و شهرستانی و احیا کارکردهای مساجد از مهمترین مولفه‌های ارزیابی است.
معاون فرهنگی و اجتماعی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه سه استان برتر در ارزیابی ها انتخاب می‌شوند، یادآورشد: استان برتر کشور به عنوان‌پایتخت انتخاب و از کانون‌ها، مسوولان و مدیران‌مسول کانون تجلیل خواهد شد.
وی اضافه کرد: این برنامه همه ساله همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: توزیع اعتبارات در بین کانون‌های مساجد بر اساس امتیازهایی که بدست آورده دریافت می‌کند که بخشی از آن‌نقدی و مابقی غیرنقدی و از خدمات فرهنگی و رفاهی استفاده می‌کنند.
به گفته وی امتیاز دهی به کانون‌ها بر اساس فعالیت‌های اجرای مراکز خواهد بود که جدید و به روز بودن فعالیت‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است و امتیاز خاص به طرح ایده‌های نوین داده می‌شود.
سعادتی به روز رسانی و وجود فعالیت‌های نوین در کانون‌ها را عامل جذب به مسجد بیان‌کرد و گفت: فعالیت‌های سنتی همیشه برای جوانان پاسخگو نیست و باید برنامه‌ریزی جدی به سمت فعالیت نوین و متناسب با مسجد و نیاز جوانان صورت گیرد.
وی ادامه‌داد: تفاهم نامه‌هایی با مراکز فرهنگی تفریحی ورزشی و علمی منعقد می‌شود تا اعضا کانون مساجد به صورت رایگان و با تخفیف استفاده کنتد و این موضوع در جذب به مسجد و جذابیت برای جوانان و نوجوانان وجود دارد.
وی خاطرنشان‌ کرد: کانون‌های مساجد با فعالیت‌های اجرایی خود زمینه ساز جذب به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی محله خواهند بود و مسجد محوری در هر منطقه محقق می‌شود.
24 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور راه اندازی شده که هزار و 800 باب آن در استان اصفهان است.
حدود نیمی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در روستاها قرار دارند.
بر اساس این مصوبه، شورای سیاست‌گذاری کانون‌های مساجد در هر استان متشکل از 9 نفر شامل نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، شهردار، مدیرکل تبلیغات ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده مرکز مدیریت حوزه های علمیه در استان، مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیرستاد استانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و فرمانده بسیج استان هستند.
برچسب‌ها
مسجد فرهنگی اصفهان کانون فرهنگی هنری مساجد

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113926/پایتخت-فرهنگ-و-هنر-مساجد-ایران-انتخاب-می‌شود
بستن   چاپ