پیام سپاهان
چهار واحد مسکونی ویژه معلولان در اردستان ساخته می‌شود
پنجشنبه 23 آبان 1398 - 15:45:41
پیام سپاهان - کاشان- عملیات ساخت چهار واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دو معلول همزمان با هفته وحدت در شهرک امام حسن مجتبی (ع) اردستان با حضور جمعی از مسوولان این شهرستان آغاز شد.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز اردستان روز پنجشنبه در این آیین گفت: این واحدها به صورت ویلایی و هر یک در زمینی به مساحت 200 مترمربع با زیربنای 110 مترمربع ساخته خواهد شد.
محسن برنجی افزود: پیش‌بینی می‌شود هزینه ساخت هر یک مترمربع از این واحدها به بیش از 14 میلیون ریال برسد که 600 میلیون ریال به صورت بلاعوض و 400 میلیون ریال تسهیلات چهار درصد از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود و سایر مبلغ را نیکوکاران و خانواده‌ها تامین خواهند کرد.
وی بیان کرد: زمین این واحدها از سوی اداره راه و شهرسازی رایگان تامین شده و از سوی شهرداری و دیگر اداره‌ها نیز خدمات رایگان ارائه می‌شود.
مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز اردستان اضافه کرد: واحدها تا پایان نیمه نخست سال 1399 تکمیل و به متقاضیان تحویل خواهد شد.
وی همچنین تشریح کرد: عملیات ساخت چهار واحد مسکونی دیگر نیز در آینده آغاز و تحویل خانواده‌های دارای دو معلول خواهد شد.
رییس اداره بهزیستی اردستان نیز یادآور شد: یک‌هزار و 100 نفر معلول در این شهرستان زیر پوشش هستند که از این تعداد 37 خانوار بیش از دو معلول دارند و برخی با مشکل مسکن روبه‌رو شدند.
محمدعلی مطلب‌زاده افزود: یک خانواده با سه معلول در زواره داریم که در حال ساخت خانه برای آنها هستیم.
وی بیان کرد: هزینه ساخت با 110 میلیون ریال کمک بلاعوض و بقیه به صورت تسهیلات چهار درصد و کمک نیکو کاران پرداخت خواهد شد.
رییس اداره بهزیستی اردستان ادامه داد: یک خانواده با چهار معلول نیز در شهر مهاباد وجود دارد که زمین برای ساخت مسکن به آنها تحویل شده و عملیات ساخت در زمانی مناسب آغاز می‌شود.
رییس هیات مدیره انجمن خیران مسکن ساز اردستان نیز اضافه کرد: خوشبختانه نظام اسلامی به ساخت مسکن نیازمندان توجه ویژه‌ای داشته و از بدو راه‌اندازی در سال 1387 تا کنون چندین بار اقدام به ساخت مسکن کرده است.
حسین قاسم‌زاده افزود: انجمن کار خود را با ساخت 14 واحد مسکونی در این شهرک آغاز کرد و سپس 60 واحد در کنار مسکن مهر تحویل متقاضیان داد و آمادگی دارد در صورت فراهم بودن زمین و خدمات رایگان، ساخت مسکن برای محرومان را پیش ببرد.
شهرستان 42 هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان واقع است.
برچسب‌ها
اردستان سازمان بهزیستی کشور مسکن مددجویان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113919/چهار-واحد-مسکونی-ویژه-معلولان-در-اردستان-ساخته-می‌شود
بستن   چاپ