پیام سپاهان
مدیرابفای شهری گلپایگان:
آب تصفیه خانه گلپایگان سالم است
پنجشنبه 23 آبان 1398 - 11:03:09
پیام سپاهان - گلپایگان- مدیرآبفای شهری گلپایگان با بیان اینکه آب تصفیه خانه گلپایگان سالم است، گفت: سال گذشته میزان سرانه مصرفی آب شهری برای هر نفر در طول یک شبانه 260 لیتر بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، ناصر دهقادنی صبح پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: از محل تصفیه خانه آب گلپایگان سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و 12 روستا و 50 درصد روستاهای کناررودخانه شهرستان بهره‌مند شدند.
وی گفت: برای ساخت تصفیه خانه آب گلپایگان و طرح لوله‌گذاری برای آبرسانی به سه شهر گلپایگان، گوگد، گلشهر و 12 روستا و 50 درصد روستاهای کناررودخانه در شهرستان بیش از 50 میلیارد تومان هزینه شده است.
دهقادنی با بیان اینکه خرید سیستم هوشمند سازی شبکه و مخازن آبرسانی سه میلیارد تومان هزینه در برداشته است، گفت: به دلیل عدم استفاده از کود شیمیایی آلودگی آب و خاک در شهر گلپایگان وجود ندارد.
مدیر آبفای شهری گلپایگان تصریح کرد: آب تصفیه خانه شهر گلپایگان دارای بهترین کیفیت است و با بهره‌برداری از این پروژه مهم دستگاه تصفیه آب در منازل جمع آوری شد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی میزان سرانه مصرفی آب برای هر نفر در طول یک شبانه روز را 50 لیتر تعیین کرده است در حالی که سرانه آب مصرفی در شهر گلپایگان سال 96 میزان 285 لیتر و در سال گذشته به 260 لیتر بوده است و لازم که در مصرف آب صرفه جویی شود.
دهقادنی با بیان اینکه اصلاح شبکه، اصلاح انشعابات و هوشمند سازی در شبکه آب شهری گلپایگان باید صورت گیرد، گفت: امسال 600 مورد کلرسنجی روی آب شرب شهری انجام شده است، همچنین ماهانه 50 مورد آزمایشات میکروبی انجام می‌شود.
کد خبر4768923

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113901/آب-تصفیه-خانه-گلپایگان-سالم-است
بستن   چاپ