پیام سپاهان
با هدف حمایت از خانواده زندانیان:
همایش «سحاب رحمت» در کاشان برگزار می شود
چهارشنبه 22 آبان 1398 - 23:50:38
پیام سپاهان - کاشان - سرپرست دادستان عمومی و انقلاب کاشان گفت: به منظور حمایت از خانواده زندانیان و تجلیل از خیرین انسان ساز همایش «سحاب رحمت» در کاشان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر روح الله دهقانی، ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سعی می کنیم با برگزاری این همایش گام های ابتدایی برای آگاهی بخشی مردم و مسئولین برای حمایت از خانواده زندانیان برداریم، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم برگزاری این همایش آشنایی مردم و مسئولین با مشکلات زندانیان و انجام اقداماتی مقتضی با این مشکلات است.
وی با اشاره به فعالیت خیرین در حوزه های مختلف در کاشان ابراز داشت: استفاده از ظرفیت خیرین در حمایت از خانواده زندانیان از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
سرپرست دادستان عمومی و انقلاب کاشان بیان داشت: در صورت عدم حمایت مردم و مسئولین از این خانواده ها شاهد رشد چشمگیر طلاق همسر زندانیان، ترک تحصیل فرزندان، ناهنجاری های اجتماعی و روانی، گرایش اعضای خانواده به مشاغل کاذب و غیره خواهیم بود که تبعات خاص خود را در جامعه به دنبال خواهد داشت.
مهمترین اولویت خانواده زندانیان مسائل اقتصادی و معیشتی است
وی با بیان اینکه اغلب خانواده زندانیان سرپرست خود را از دست داده و جز اقشار محروم جامعه هستند، افزود: مهمترین اولویت این خانواده ها مسائل اقتصادی و معیشتی از جمله تهیه مسکن است.
دهقانی با اشاره به اینکه پیامد زندانی شدن یک فرد فقط به او بر نمی گردد و کل خانواده او را نیز شامل می شود، بیان داشت: از مهمترین آثار سو روانی و البته اجتماعی زندانی شدن والدین بر فرزندان تغییر در سرپرستی است.
کودکان متعلق به خانواده های از هم گسیخته دارای افت تحصیلی زیاد هستند
وی مشکل تحصیلی فرزندان خانواده زندانیان را نیز از جمله مصائب و مشکلات پیش رو دانست و اظهار داشت: تحقیقات نشان می دهد که کودکان متعلق به خانواده های از هم گسیخته و ناآرام، دارای افت تحصیلی زیاد و پیشرفت تحصیلی کم هستند.
سرپرست دادستان عمومی و انقلاب کاشان در پایان تصریح کرد: همایش «سحاب رحمت» شنبه 25 آبان از ساعت 18 الی 20:30 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113872/همایش-«سحاب-رحمت»-در-کاشان-برگزار-می-شود
بستن   چاپ