پیام سپاهان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:
اصفهان آماده مقابله با هرگونه تهدید سیلابی است
چهارشنبه 22 آبان 1398 - 23:50:31
پیام سپاهان - اصفهان-مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اصفهان آماده مقابله با پدیده سیلاب است و اقدامات پیشگیرانه به سازمانهای ذی ربط ابلاغ شده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به پیش بینی بارش های آذرماه در استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینکه مناطق غرب و جنوب استان اصفهان در سیلاب بهاره آسیب دیدند، از ابتدای فروردین ماه تاکنون با برگزاری کمیته های سیلاب، اقدامات لازم جهت بازسازی مناطق سیل زده و پیشگیری از سیلاب در آینده را در دستور کار قرار دادیم.
وی افزود: شهرداری ها و اداره کل راهداری استان اصفهان تجیهزات مورد نیازشان را تقویت کردند. مرکز فوریت های پزشکی و هلال احمر آموزش های لازم در برخورد با سیلاب را کسب کردند و متناسب با نیاز هر شهرستان ستادهای سیل برقرار است.
تغییر اقلیم و تهدید وقوع سیلاب
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در برخورد با سیلاب ابراز داشت: شرایط اقلیمی به گونه ای است که گاه با یک بارش یک روزه امکان وقوع سیلاب فراهم می شود؛ بازسازی پل ها و جاده ها در شهرهای سمیرم، فریدونشهر، فریدن، چادگان، بویین میاندشت که بیشترین آسیب را از سیل بهاره داشتند در دستور کار قرار گرفته است.
تخصیص اعتبار به 32 هزار واحد مسکونی
وی با اعلام تخصیص اعتبار به 32 هزار واحد مسکونی که در سطح استان اصفهان دچار عوارض سیلاب شدند گفت: 27میلیارد تومان به صورت بلاعوض و 126 میلیارد تومان به صورت تسهیلات در اختیار سیل زدگان در استان اصفهان قرار گرفته شده است.
تخصیص اعتبار 70 میلیارد تومانی برای جبران آسیب به بخش کشاورزی
شیشه فروش با اعلام اینکه 160 کیسه سیمان به هر واحد آسیب دیده از سیلاب تخصیص داده شدؤ، تصریح کرد: 70 میلیارد تومان هم برای جبران خسارات کشاورزی تخصیص داده شد که اداره کل جهاد کشاورزی استان اصفهان تمهیدات لازم را در مزارع و باغات و قنوات در نظر گرفته است.
وی اضافه کرد: اداره راه و شهرسازی هم با تمهیدات لازم و با احداث سیل بندها، پل هایی که در مسیل رودخانه ها آسیب دیده بودند را بازسازی کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری ها، بنیاد مسکن بازسازی و تقویت سیل بندها دراطراف شهرها و روستاها را در دست اجرا دارد، گفت: تیم های گشت و نظارت شرکت آب منطقه ای استان اصفهان لایروبی، آزادسازی و ساماندهی رودخانه های استان اصفهان و جلوگیری از تخلیه نخاله ها را در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: حدود 75 کیلومتر از مسیل رودخانه های استان اصفهان آزادسازی شده است و ستاد پیشگیری از سیلاب در شهرستان ها با مدیریت فرمانداری ها در حال اجراست.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113863/اصفهان-آماده-مقابله-با-هرگونه-تهدید-سیلابی-است
بستن   چاپ