پیام سپاهان
یاوری:
بازیکنان نمی‌توانند به دعوت لژیونرها اعتراض کنند
چهارشنبه 22 آبان 1398 - 23:50:22
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان یک کارشناس فوتبال گفت: فوتبال ما به سمتی رفته که حاشیه آن تعیین می‌کند که چه تیمی پیروز است، بنابراین بازیکنان نمی‌توانند گلایه کنند که چرا اکثر دعوت‌شدگان لژیونر هستند.

محمد یاوری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی عراق، اظهار کرد: اگر کسی فکر می‌کند که ما از الان برنده بازی هستیم، سخت در اشتباه است. عراق همیشه یک تیم سخت برای ایران بوده است و اگر بازی‌های گذشته این دو تیم را مشاهده کنید که ما در اوج و سطح بالاتر بودیم، باز هم بازی‌ سنگینی در برابر این تیم داشتیم.
وی ادامه داد: اما مسئله دیگری که در خصوص این بازی وجود دارد این است که ما تاکنون در چنین شرایطی به عراق برخورد نکرده بودیم. فقط در مسابقات پلی‌آف جام ملت‌های آسیا بوده است که با این تیم برخورد داشتیم.
یاوری افزود: باید بدانیم این بازی به حساسی دیدار دو تیم در جام ملت‌های آسیا است. با شکست برابر عراق کار ما برای صعود بسیار سخت می‌شود، ‌بنابراین این دیدار حکم فینال را برای ما دارد.
وی به برگزاری این دیدار در اردن اشاره کرد و گفت: این دیدار در کشور عربی است و هواداران عراق نزدیک این کشور هستند و می‌توانند با حضور در ورزشگاه شرایط را برای ایران سخت کنند.
این کارشناس فوتبال در خصوص برنامه‌های تاکتیکی ایران، اظهار کرد: در دیدار بحرین در اثر اشتباه روحی، تیمی و فردی بازی را واگذار کردیم. بنابراین نمی‌توانیم این دیدار را ملاک صد در صد قرار دهیم. همچنین دیدار برابر تیم کامبوج را نیز نمی‌توانیم ملاک برای عملکرد ویلموتس قرار دهیم و باید دید او در چنین بازی سختی چه عملکردی دارد.
وی تصریح کرد: به‌عنوان شخصی که مربی هستم و به مسائل روانی بسیار اهمیت می‌دهم، مقداری نگران هستم. تفکرات ویلموتس تا چند روز گذشته این بوده است که به ایران می‌آید یا خیر. همکاران وی بازی‌ها را مشاهده کرده‌اند و تعداد جلسات اردو در اکثر کشورها کم شده است.
یاوری افزود: بحث روانی این دیدار کمی من را نگران می‌کند، چرا که برای چنین بازی‌های مهمی ما مربیان از یک ماه قبل از برگزاری به آن فکر می‌کنیم. البته من باورم نمی‌شود که آقای ویلموتس به دلیل مسائل مالی تمرکز خود را از دست داده است، اما در کل بحث روانی این بازی مؤثرتر از مسائل فنی آن است.
این کارشناس فوتبال در خصوص اینکه با وجود درگیری‌های به وجود آمده در عراق این کشور لیست نفرات خود را به موقع اعلام کرد، گفت: درگیری‌های داخلی عراق نمی‌تواند ملاک برای تیم ملی عراق باشد چرا که این درگیری ها در چند شهر بیشتر نیست. سوریه سال‌ها در جنگ بدتر از عراق قرار داشت و کشورمان نیز در زمان جنگ، فوتبال خوبی ارائه می‌داد.
وی ادامه داد: اکنون زمان آن است که همگی از تیم ملی حمایت کنیم و حاشیه‌ها را کم کنیم تا کادر فنی حاضر کار خود را پیش ببرد.
یاوری با اشاره به موفقیت‌های به وجود آمده در تیم ملی فوتبال ساحلی و تیم ملی جوانان، اظهار کرد: به هاشم پور و کادر فنی‌شان و همچنین موسوی و کادر فنی ایشان به دلیل موفقیت‌های به‌ دست‌ آمده تبریک می‌گویم.
وی با اشاره به لیست دعوت‌شدگان به تیم ملی و اعتراض برخی از بازیکنان لیگ به دعوت زیاد از لژیونرها، گفت: به‌عنوان یک مربی متاسفم که این موضوع را باید بگویم، اما در فوتبال ما در برابر هزینه‌ای که می‌شود، بازدهی آن در حد توقع نیست.
این کارشناس فوتبال گفت: مربی تیم ملی زمانی که به ایران می‌آید، تفکرات خودش را دارد، اما کم‌کم تفکراتش به ما نزدیک می‌شود. زمانی که به ما نگاه می‌کند متوجه این موضوع می‌شود که حاشیه‌هایمان بیشتر از متن است و اقدامات فنی در زمین اجرا نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با احترام تمام به‌تمام تیم‌های حاضر در لیگ، ما فوتبال سرعتی را در تیم شهر خودرو می‌بینیم. سپاهان که این تیم را هم دوست دارم نیز خوب است، اما زمانی که به بحث فنی توجه می‌کنیم این تیم شهر خودرو است که فوتبالِ به‌روز ارائه می‌دهد.
یاوری در خصوص دعوت محبی به تیم ملی، گفت: امیدوارم محبی ظرفیت دعوت به تیم ملی را داشته باشد، چراکه از یک طرف شماره یک لیگ برتر شد و بعد از چند بازی به تیم ملی دعوت هم شد، که این موضوع می‌تواند برای او خطرناک باشد. امروزه ظهور ستاره‌ها در فوتبال ما کند شده است و بازیکنان خلاق هم کم شده‌اند.
وی تصریح کرد: فوتبال ایران به سمتی رفته است که حاشیه آن تعیین می‌کند که چه تیمی پیروز است، بنابراین برخی بازیکنان نمی‌توانند گلایه کنند که چرا اکثر دعوت‌شدگان لژیونر هستند. کدام بازیکن لیگ در سطح بازیکنان لژیونر دعوت‌ شده است و سطح خود را در حد ملی نشان می دهد؟
این کارشناس فوتبال، گفت: در برابر هزینه‌های گزافی که در لیگ برتر می‌شود یک‌دهم آن هزینه تیم‌های پایه نمی‌شود، بنابراین لیگ بازدهی ندارد و ستاره‌های ایران زمانی که به رده بزرگسالی می‌رسند، محو می‌شوند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113857/بازیکنان-نمی‌توانند-به-دعوت-لژیونرها-اعتراض-کنند
بستن   چاپ