پیام سپاهان
گزارشی از رسیدگی به یک پرونده قتل؛
هشدار نسبت به عواقب افغانی کِشی
چهارشنبه 22 آبان 1398 - 23:49:53
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان صبح امروز چهارشنبه 22 آبان ماه جلسه رسیدگی به پرونده قتل یکی از اتباع افغان در شعبه یک کیفری دادگستری کل استان اصفهان برگزار شد.

قاضی رسیدگی به این پرونده گفت: این پرونده هفت متهم دارد که چهار نفر متهم به مشارکت در قتل و دو نفر متهم به معاونت در قتل هستند و یک نفر نیز متهم به مساعدت در خلاصی دادن متهمان از محاکمه و محکومیت است.
علی مراد نجف پور به خبرنگار ایسنا گفت: از آنجا که اتباع افغان به صورت غیرمجاز وارد کشور می شوند، عنوان مجرمانه کسانی که به اصطلاح "افغانی کِشی" می کنند مساعدت در خلاصی دادن متهمان از محاکمه و محکومیت است.
وی با بیان اینکه این افراد عموما افغانی ها را تا قبل از گلوگاه شهید شرافت نائین می آورند و از آنجا معمولا سه تا چهار نفر را سوار موتورسیکلت می کنند، که در بیشتر موارد هم اموال آنها را در مسیر سرقت می کنند، اظهارکرد: در این پرونده، مقتول با متهمان درگیر می شود و متهمان هم زنگ می زنند از شهرستان نائین برایشان چوب می آورند، چون محل حادثه حدود شش تا هفت کیلومتر تا نائین فاصله داشته است.
قاضی این پرونده ادامه داد: چهارنفر متهم با چوب و زنجیر به مقتول حمله می کنند و متاسفانه وی بر اثر ضربات وارده به سر، گردن، قفسه سینه و اندام ها فوت می کند. سپس متهمان جسد را به جاده فیض آباد که ماشین رو نیست می برند و همان جا رها می کنند. بعد هم زنگ می زنند اورژانس و اطلاع می دهند که جسدی اینجا افتاده است.
نجف پور ادامه داد: این پرونده در شهرستان نائین با عنوان افغانی ِکشی بسته شده و امروز در شعب یک کیفری استان رسیدگی شد. پس از استماع دفاعیات موکلان متهمان و دفاعیات خود متهمان، ختم رسیدگی اعلام و مقرر شد حکم طی چند روز آینده صادر شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه افغانی کشی در شهرستان نائین افزایش پیدا کرده است، گفت: برخی افراد که معمولا هم معتاد هستند با گرفتن مبالغی حدود 50 تا 100 هزار تومان افغانی های غیرمجاز را جابجا می کنند.
این قاضی با تاکید براینکه این اقدام معمولا تبعات زیادی دارد، گفت: از جمله عواقب ناگوار این اقدام حوادث جاده ای است، چون اکثر افغانی کِش ها از باندهای مخالف حرکت می کنند که منجر به تصادفات جاده ای می شود. متاسفانه در مواردی هم که اتباع غیرمجاز در مسیر کشته می شوند، از سوی افغانی کِش ها در جاده رها می شوند.
وی با تاکید براینکه افغانی کِش ها باید مراقب عواقب کار خود باشند، اظهارکرد: سرانجام متهمان این پرونده هشدار جدی برای کسانی است که اقدام به افغانی کِشی می کنند تا بدانند دستگاه قضا در رسیدگی به این پرونده ها اغماضی ندارد و با متهمان برخورد جدی می کند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113846/هشدار-نسبت-به-عواقب-افغانی-کِشی
بستن   چاپ