پیام سپاهان
بقاع متبرکه اصفهان از زیرساخت‌ مناسب برای توسعه فرهنگ مطالعه برخوردارند
چهارشنبه 22 آبان 1398 - 2:13:30 PM
ایرنا

پیام سپاهان- حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین بلک روز چهارشنبه بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی افزود: بقاع متبرکه استان اکنون از این ظرفیت و امکان برخوردارند که بتوانند بستر لازم را برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه فراهم کنند.

وی اظهار داشت: بر این اساس در مجموعه اداره اوقاف و امور خیریه و بخش موقوفات و اماکن متبرکه کتابخانه‌هایی موجود است که می‌تواند پاسخگوی علاقه مندان به مطالعه باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان با اشاره به اینکه میزان مطالعه و آشنایی با کتاب در توسعه همه‌جانبه کشور بسیار مهم و موثر است گفت: بر این اساس یکی از  اقدامات مهم این دستگاه  در توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ایجاد زیرساخت‌های بیشتر در مجموعه‌های فرهنگی و معنوی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه است.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت همسویی وقف‌های جدید با نیاز جامعه گفت: یکی از این ضرورت‌ها مباحث فرهنگی از جمله کتابخوانی است که می‌تواند  به تربیت انسان‌های شایسته و عالم برای جامعه منجر شود.

حجت‌الاسلام بلک یادآور شد: بر این اساس باید تبلیغ وقف و احیای موقوفات در جامعه با هدف برآورده کردن نیازهای روز صورت گیرد تا موقوفات را در مسیر درستی، هم از نظر کارآمدی و هم از لحاظ اثر بخشی منطبق بر نیازهای محوری و اصلی جامعه هدایت کند.

 68 باب کتابخانه در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان با ظرفیت 60هزار جلد کتاب پذیرای علاقه‌مندان به مطالعه است.

  در استان اصفهان بیش از 15 هزار موقوفه به ثبت رسیده که از این تعداد هفت هزار موقوفه شامل مساجد، حسینیه ها، تکایا، حوزه های علمیه، بیمارستان ها، دارالشفاها و دارالقرآن ها و هشت هزار موقوفه منفعتی است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113827/بقاع-متبرکه-اصفهان-از-زیرساخت‌-مناسب-برای-توسعه-فرهنگ-مطالعه-برخوردارند
بستن   چاپ