پیام سپاهان
پیشرفت صنعتی در اصفهان مستلزم حمایت از واحدهاست
چهارشنبه 22 آبان 1398 - 8:30:47 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: پیشرفت صنعتی در این استان مستلزم حمایت از صنایع است و تامین مواد اولیه بخش‌ها و واحدهای تولیدی به موازات هم پیش برود.

ایرج موفق روز چهارشنبه  اظهارداشت: استان اصفهان در بسیاری از صنایع در کشور پیشرو و حتی در منطقه و جهان مطرح است و تامین مواد اولیه برای تمامی آنها و رفع نیازها و مشکلات این مجموعه‌ها باید یکسان و متعادل باشد.
وی افزود: برای مثال صنایع سنگ‌های ساختمانی در اصفهان بسیار پر رونق و در جهان نشان(برند) مطرح به شمار می‌رود و باید مورد توجه باشند، از سوی دیگر کارخانه‌های فولاد مانند مجتمع فولاد مبارکه و ذوب‌آهن به سنگ آهن نیاز دارند، لذا اکتشاف معادن، تامین مواد اولیه و بهسازی و نوسازی ماشین‌آلات آنها ضروری است.
وی با تاکید بر اجرای طرح‌های مرتبط با ژئوفیزیک هوایی و تعیین ذخایر مواد معدنی در استان یادآور شد: اصفهان از این حیث ظرفیت‌های زیادی دارد و به صنعت سنگ اصفهان باید بیش از گذشته بها داد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان ادامه داد: توسعه واحدهای صنعتی بدون برنامه‌ریزی مناسب برای تامین مواد اولیه آنها، مجموعه‌های تولیدی را به ورطه ورشکستگی می‌کشاند.
موفق با اشاره این که واحدهای صنعتی حدود پنج درصد و بخش کشاورزی حدود 90 درصد منابع آبی را صرف می‌کنند، تصریح کرد: با این وجود بیشتر انتظارات برای رونق تولید و اشتغالزایی از بخش صنعت است.
وی اضافه کرد: تاسیس واحدهای صنعتی آب‌بَر در استان را محدود کردیم، اما امیدواریم راهکاری برای حمایت بیشتر از صنایع منطقه اتخاذ شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به محدودیت اکتشاف در منطقه به دلیل محدودیت‌های منابع طبیعی، اظهارداشت: امیدواریم به جمع‌بندی مناسبی در این ارتباط دست یابیم.
اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از 9 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر، حدود 840 معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال و حدود 180 هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور محسوب می‌شود.
استان اصفهان یکی از قطب‌های معدنی و صنایع وابسته به آن در کشور است و 828 معدن با اشتغال هشت هزار و 991 نفر و سرمایه گذاری ثابت 689 میلیارد تومان دارد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/113821/پیشرفت-صنعتی-در-اصفهان-مستلزم-حمایت-از-واحدهاست
بستن   چاپ