پیام سپاهان
رئیس شورای زکات شهرستان کاشان:
یک میلیارد و850 میلیون تومان زکات از شهرستان کاشان جمع‌آوری شد
سه شنبه 21 آبان 1398 - 23:27:36
پیام سپاهان - کاشان - رئیس شورای زکات شهرستان کاشان از جمع آوری یک میلیارد و 850 میلیون تومان زکات در شهرستان کاشان از ابتدای سال 98 تاکنون خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام مجید سهراب زاده شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در سال 97 در شهر کاشان 13 میلیارد و 101 میلیون ریال زکات جمع آوری شده است، اظهار داشت: از این میان هفت میلیارد و 650 میلیون ریال مربوط به زکات مستحبی و پنج میلیارد و 450 میلیون ریال زکات فطره و کفارات است.
وی با اشاره به اینکه 260میلیون ریال از زکات جمع آوری شده برای تامین جهیزیه نیازمندان هزینه شده است، ابراز داشت: سه میلیارد ریال از این مقدار نیز برای تهیه و ساخت مسکن جامعه هدف هزینه شده است.
توزیع حدود 5 هزار پوشاک تهیه شده توسط خیرین در سطح شهرستان کاشان
رئیس شورای زکات شهرستان کاشان حدود دو میلیارد و 500 میلیون ریال از زکات جمع آوری شده برای خرید و تهیه پوشاک هزینه شده است، تصریح کرد: در ابتدای امسال تولیدکنندگان پوشاک روستای «قه» بیش از پنج هزار دست لباس مخصوص کودکان پنج تا 10 ساله با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال تولید وکردند که در سطح شهرستان کاشان توزیع شد.
وی همچنین با بیان اینکه دو میلیارد و 950 میلیون ریال برای سایر هزینه ها و کمک به مددجویان از زکات جمع آوری شده هزینه شده است، بیان داشت: 300 میلیون ریال نیز برای تهیه غذای گرم و اطعام هزینه شده است که این مقدار برای تهیه 500 پرس غذا در هر ماه اختصاص یافته است.
حجت الاسلام سهراب زاده همچنین از اختصاص 930 میلیون ریال برای ساخت مسکن برای نیازمندان و پروژه های عمرانی خبر داد و اظهار داشت: با حضور خیرین مسکن ساز در کاشان، این شهرستان توانسته است برای تامین مسکن نیازمندان اقدامات موثری را انجام دهد.
جمع آوری پنج میلیارد و 107 میلیون ریال زکات در منطقه راوند
وی همچنین از جمع آوری پنج میلیارد و 107 میلیون ریال زکات در منطقه راوند خبر داد و افزود: از جمله هزینه های مصرفی از این مقدار 30 میلیون ریال برای هزینه های تحصیلی، 13 میلیون ریال برای هزینه های معیشتی، 360میلیون ریال برای پوشاک است.
رئیس شورای زکات شهرستان کاشان گفت: از ابتدای سال 98 تاکنون حدود هجده میلیارد و 500 میلیون ریال زکات از مردم نوع دوست شهرستان کاشان جمع آوری شده است که امیدواریم تا پایان سال این مقدار نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113813/یک-میلیارد-و850-میلیون-تومان-زکات-از-شهرستان-کاشان-جمع‌آوری-شد
بستن   چاپ