پیام سپاهان
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان:
برخی می‌گویند صنعت استان اصفهان به نقطه اشباع رسیده است
سه شنبه 21 آبان 1398 - 19:02:47
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: همه می‌دانیم که اصفهان 10 درصد صنعت کشور را به خود اختصاص داده ‌است، اما باید بدانیم در مقابل این 10 درصد تنها نیم درصد بودجه تخصیصی به اصفهان ورود پیدا می‌کند.

محمد جواد بگی عصو امروز سه شنبه در نشست ویژه نقد و بررسی عملکرد شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، اظهار کرد: استان اصفهان با دارا بودن 70 شهرک صنعتی با مساحت بیش از 12 هکتار و هشت شهرک در دست احداث بیشترین آمار را از لحاظ تعداد شهرک های صنعتی در کشور دارد، همچنین این استان به عنوان برترین رتبه در خصوص شهرک های صنعتی کشور معرفی شده است.
وی ادامه داد: 80 درصد بودجه شهرک سازی از درآمد شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان به دست می آید و با بودجه ای که دولت به این شرکت اختصاص می‌دهد می توانیم برای هر شهرک پروژه ای به ارزش یک میلیارد تومان در سال ایجاد کنیم.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان بیشترین شهرک صنعتی را در کشور دارد، گفت: با وجود اینکه همواره بیشترین شهرک ها از آن اصفهان است، اما کمترین بودجه به استان اصفهان می رسد، متاسفانه در اصفهان رویکرد صنعت ستیزی رخ داده که با وجود مکاتبات همواره با کمبود بودجه از سوی دولت و سرمایه‌گذاران روبرو است.
بگی در پاسخ به اینکه در مقابل‌ پیگیری‌های شرکت شهرک‌های صنعتی چه پاسخی از مراجع بالاتر دریافت می‌شود، گفت: برخی می‌گویند صنعت در استان اصفهان به نقطه اشباع رسیده است و تاکید دارند که اولویت نخست گردشگری است و صنعت در اولویت هشتم قرار دارد.
وی افزود: نتیجه این حرف این است که شرکت‌ شهرک‌های صنعتی در استان اصفهان با وجود گرانی حدود دومیلیارد تومان بودجه دریافت می‌کند، این درحالیست که استانی مانند خوزستان حدود 73 میلیارد تومان در سال بودجه دریافت می‌کند.
به گزارش ایسنا در ادامه این نشست معاون برنامه ریزی شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان با وجود اینکه 6 درصد جمعیت کشور را دارا است، 10 درصد صنعت کشور را در خود جای داده همچنین در تعداد بستن‌ قرارداد 12 درصد، از لحاظ تعداد شهرک‌ها 8 درصد و از لحاظ تعداد واحدهای بهره برداری 15 درصد از آمار کل کشور را به خود اختصاص داده است.
مرتضی زمانی ادامه داد: استان اصفهان در برگزاری دوره‌های شهرک‌های صنعتی با اختصاص دادن 10 درصد از آمار کل کشور رتبه نخست را در سطح ملی و همچنین در به کارگیری افراد با 10 درصد آمار کل کشور رتبه دوم و با اختصاص 12 درصد از آمار کل کشور در حوزه آموزش حائز رتبه نخست کشور است.
وی تصریح کرد: با پیگیری شرکت شهرک های صنعتی استان بسیاری از شهرک ها به شبکه آب شرب متصل و شهرک های جدید و تازه تاسیس نیز از بسیاری امکانات شرکت شهرک ها بهره‌مند هستند، همچنین با شرکت‌های برق و آب تعاملات ویژه‌ای در خصوص خدمت رسانی صورت گرفته است.
زمانی اظهار کرد: یکی از فعالیت های انجام شده آزادسازی پلاک های فاقد فعالیت است که در این خصوص تعداد زمین آزاد شده حاصل از فسخ 53 فقره، تعداد قراردادهای فسخ شده و انصرافی در هیئت 189 فقره و همچنین تعداد قراردادهای مهلت داده شده در هیئت داوری 95 فقره است.
وی در خصوص مشوقات اعطایی به قراردادها، گفت: مبلغ مشوقات اعطایی به قراردادهای مستقر درشهرک ها حدود 72 میلیون تومان است و در مورد عملکرد بودجه در سال 94 از 64 میلیارد تومان به 105 میلیارد تومان در سال 97 افزایش یافته است که متاسفانه بخش زیادی از این بودجه صرف همکاری در پروژه‌های عمرانی شهرک‌ها می‌شود.
معاون برنامه ریزی شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان تاکید کرد: همه می‌دانیم که اصفهان 10 درصد صنعت کشور را به خود اختصاص داده ‌است، اما باید بدانیم در مقابل آن درصد تنها نیم بودجه تخصیصی به اصفهان ورود پیدامی‌کند و جای سوال است که دولت در این زمینه و به خصوص تشویق سرمایه گذاران چه اقدامتی انجام می‌دهد.
زمانی تاکید کرد: دولت موظف است زیرساخت شهرک‌های صنعتی را تا ورودی شهرک‌ها انتقال دهد، چراکه درحال حاضر قسمتی از بودجه اصلی شهرک‌ها صرف تامین زیرساخت‌ها می‌شود و نباید این امر اتفاق افتد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113808/برخی-می‌گویند-صنعت-استان-اصفهان-به-نقطه-اشباع-رسیده-است
بستن   چاپ