پیام سپاهان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان:
فعالان اقتصادی از طریق تشکل‌های اقتصادی مشکلاتشان را منتقل کنند
سه شنبه 21 آبان 1398 - 19:02:47
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: معاونت هماهنگی امور اقتصادی وظیفه دارد بُعد نظارت و ارزیابی عملکرد را از طریق جلسات نقد و بررسی به مرحله اجرا در آورد.

سید حسن قاضی عسگر عصر امروز سه شنبه در نشست ویژه نقد و بررسی عملکرد شرکت‌ شهرک های صنعتی استان اصفهان، اظهار کرد: از 25 تیر امسال این جلسات با حضور رئیس کل بانک مرکزی، مدیران ‌عامل بانک‌های رفاه و کشاورزی و همچنین وزیر اقتصاد و امور دارایی در اتاق بازرگانی برگزار شده است.
وی با بیان اینکه وظیفه معاونت هماهنگی امور اقتصادی در بیست و یک مورد خلاصه شده است، افزود: برخی از این وظایف عبارت است از بررسی و تجزیه تحلیل دستگاه های اجرایی و نهاد انقلاب اسلامی به منظور هماهنگی و انطباق با برنامه استان، شناسایی مشکلات و پیگیری چالش‌های فعالان اقتصادی و مقابله با فساد و ایجاد سلامت اداری است و بر آن هستیم در جلسات نقد و بررسی که هر دوهفته یک بار برگزار می‌شوند، این وظایف را به مرحله اجرا درآوریم.
به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در ارتباط با اهداف شکل گیری جلسات نقد و بررسی، تصریح کرد: فعالان اقتصادی با بیان مشکلات خود در این جلسات، مسئولان مربوطه را در حل مشکلات به صورت آنی و یا در کمترین زمان یاری می‌دهند، چراکه استانداری موظف است، دستگاه‌های اجرایی را پاسخگو کند، همچنین هر دستگاه اجرایی محدودیت ها و الزاماتی دارد که باید به فعالان اقتصادی منعکس کند تا محدودیت ها شناسایی شود.
قاضی عسگر در پایان حضور فعالان اقتصادی برای پیشبرد شرایط اقتصادی در جلسات نقد لازم دانست و گفت: معاونت هماهنگی امور اقتصادی وظیفه دارد بُعد نظارت و ارزیابی عملکرد را از طریق این جلسات به مرحله اجرا درآورد، همچنین از فعالان اقتصادی خواهشمندیم، چشم امیدشان به برگزاری این نشست ها نباشد و خود با تشکیل تشکل‌های تخصصی مشکلات شان را به استانداری منتقل کنند.
همچنین رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان در ادامه این جلسه اظهار کرد: لازمه موفقیت در جنگ اقتصادی پیش رو این است که در راستای بهبود محیط کسب و کار اقدامات شایسته‌ای را مبنی بر پایش دستگاه‌های اجرایی را محقق کنیم.
مسعود گلشیرازی با اشاره به نامه حضرت علی (ع) به مالک‌اشتر در خصوص فعالیت کارگزاران، خاطرنشان کرد: نظارت و بازبینی در حکومت حضرت علی (ع) بسیار قابل توجه بود، چراکه بازبینی عملکرد حکام می‌توانست بسیاری از مشکلات و نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کند و امیدواریم با برگزاری چنین جلساتی وضعیت اقتصادی استان بهبود یابد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113807/فعالان-اقتصادی-از-طریق-تشکل‌های-اقتصادی-مشکلاتشان-را-منتقل-کنند
بستن   چاپ