پیام سپاهان
رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان:
خانه شهید مدرس در اردستان بازسازی می شود
سه شنبه 21 آبان 1398 - 14:51:53
پیام سپاهان - اردستان-رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان گفت: خانه های شهید مدرس در شهر زواره و روستای سرابه اردستان با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال بازسازی می شود.

مهدی مشهدی در گفتگو با خبرنگار مهر ، در اردستان اظهار داشت: دو خانه در شهرستان اردستان به نام شهید مدرس یکی از آنها در روستای سرابه محل تولد و یکی در زواره مربوط به دوران کودکی ایشان وجود دارد که در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.
وی افزود: با پیگیری‌های فرماندار و نماینده مجلس مقرر شد تا یکی از این خانه ها تبدیل به مکانی شود تا به این واسطه هرساله مهمانانی از سراسر کشور به مناسبت سالگرد شهادت این شهید بزرگوار دعوت شوند تا بتوانیم پذیرای آنها باشیم.
رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان گفت: با تفاهم نامه ای که انجام شد برای هر خانه در شهر زواره مبلغی بالغ بر 500 میلیون ریال در نظر گرفته شده و از اعتبارات دیگری برای خانه در روستای سرابه مبلغ 300 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
وی گفت: عملیات اجرایی و نوسازی این بناها بعد از سیر مراحل قانونی که در حال پیگیری است شروع خواهد شد که با توجه به نزدیکی سالگرد شهید در تاریخ 10 آذر این بناها کلنگ زنی خواهد شد.
مشهدی بیان کرد: موضوع چگونگی مرمت و تبدیل شدن آن به محلی برای بازدید عموم توسط کارشناسان در دست بررسی است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113785/خانه-شهید-مدرس-در-اردستان-بازسازی-می-شود
بستن   چاپ