پیام سپاهان
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان:
سامانه «رهتاب» به کمک کنترل و نظارت بازار اصفهان می آید
سه شنبه 21 آبان 1398 - 14:51:52
پیام سپاهان - اصفهان-سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: از هفته آینده سامانه «رهتاب» به کمک تنظیم بازار خواهد آمد.

سید حسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کارگروه تنظیم بازار بر کالاهای اساسی شهروندان کنترل و نظارت دارد، اظهار داشت: سامانه ای با سرنام «رهتاب» که برگرفته از «راهکار هوشمندانه تنظیم بازار» است و به صورت پایلوت انجام شده از هفته آینده اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه سامانه «رهتاب» قصد دارد تا بر تمام کالاهای توزیع شده توسط دولت کنترل و نظارت داشته باشد، افزود: سامانه «رهتاب» می تواند با شناسایی گروه های هدف در توزیع عادلانه نقش مهمی ایفا کند.
باید سازوکار بازار را به رسمیت بشناسیم
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر به رسمیت شناختن ساز و کار بازار و کاهش دخالت نابه جا دولت در بازار تصریح کرد: با سیاست صادرات و واردات به موقع می توان بازار را کنترل کرد.
وی افزود: برای نمونه با افزایش تقاضای محصول کله و پاچه در این فصل از سال و عرضه کم شرکت های صادراتی خصوصی موظف شدند تا این محصول را متناسب با تقاضا وارد کنند و قیمت به تعادل نزدیک شد.
اجرای نظام کیفی مرغ در استان اصفهان
قاضی عسگر با اشاره به نظام کیفی در تولید محصول مرغ به عنوان یکی از کالاهای اساسی شهروندان اضافه کرد: اخیرا محصول مرغ در سه کیفیت ای پلاس، ای و بی عرضه می شود؛ این درجه بندی بر اساس کیفیت مرغ تعیین می شود و متناسب با کیفیت قیمت گذاری می شود و در دسترس شهروندان قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: قیمت ای پلاس محصول مرغ با دور ریز کمتر و ده درصد بالاتر از قیمت تنظیم بازاری عرضه می شود. با نظارت بر بازار و سامانه «رهتاب» می توان بازار را بیش از گذشته نظارت و کنترل کرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113784/سامانه-«رهتاب»-به-کمک-کنترل-و-نظارت-بازار-اصفهان-می-آید
بستن   چاپ