پیام سپاهان
رزمایش الی بیت‌المقدس در اصفهان برگزار می‌شود
سه شنبه 21 آبان 1398 - 14:51:14
پیام سپاهان - اصفهان- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان از برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس در 2 مرحله و با هدف بالا بردن توان رزمی بسیجیان در اصفهان خبر داد.

سرهنگ دوم پاسدار محمد نصر اصفهانی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با موضوع رزمایش الی بیت‌المقدس در سالن اجتماعات این ناحیه افزود: رزمایش پیش‌رو به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد تاسیس بسیج در اصفهان برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: در این رزمایش اقتدار و حماسه‌سازی‌های بسیج، یادی از حماسه‌سازی بسیج در هشت سال دفاع مقدس و همه عرصه‌هایی که بسیج تا این لحظه در دفاع از انقلاب و پاسداری از نظام اسلامی نشان داد به نمایش در خواهد آمد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان ادامه داد: هر ساله رزمایش‌های بسیج مزین به این شعار مقدس است به این دلیل که بسیجی‌ها سربازان و سربازان نایب امام زمان(عج) و عاشق مبارزه با اسراییل هستند.
وی با اشاره به فرمایشات رهبری در سال 93 بیان کرد: ایشان فرمودند ملت ایران عاشق مبارزه با صهیونیست و اسراییل هستند، از این رو عنوان رزمایش‌های بسیج به نام الی بیت‌المقدس نامیده شد.
نصر اصفهانی اضافه کرد: همچنین رهبری در سال 94 فرمودند که اسراییل 25 سال آینده را نخواهد دید، عامل نابودی آن، شکست و حذف رژیم صهیونیستی بسیجیان جهان اسلام هستند.
وی گفت: ما بسیجیان شهر اصفهان به سهم خود و با تشکیل گردان‌های بیت‌المقدس بسیج و با افزایش آمادگی رزم و توانمندی خود آمادگی خود را مانند همیشه برای مبارزه با رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنیم تا هر زمان فرمانده معظم کل قوا فرمان جهاد صادر کنند گردان‌های بیت‌المقدس در راستای مبارزه نهایی و نابودی رژیم صهیونیستی نقش‌آفرین باشند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان با اشاره به جزئیات رزمایش بیان کرد: این رزمایش 2 مرحله دارد که مرحله اول 23 و 24 آبان ماه در منطقه عمومی رزمایش به صورت رزمی و مرحله دوم روز پنجم آذر برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: برنامه از مرحله اول رزمایش الی بیت‌المقدس با شعار چهل سال مردم یاری، امنیت و خدمت از روز پنجشنبه ساعت هفت صبح با فراخوانی و حضور بسیجیان در پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج شهر اصفهان شروع خواهد شد.
نصر اصفهانی اظهارداشت: بعد از ستون‌کشی و مانور بسیجیان در شهر اصفهان به منطقه برگزاری رزمایش حرکت کرده و برنامه‌های رزمایش و برنامه‌های رزمی انجام خواهد شد، که این برنامه‌ها به بالا رفتن آمادگی رزم و روحی شجاعت و حماسی بسیجیان کمک خواهد کرد.
وی با بیان اینکه براساس تهدیداتی که در سطح منطقه در موضوع دفاعی و امنیتی وجود دارد، برنامه ‌هایی برای رزمایش در نظر گرفته شد، بیان کرد: برنامه دفاعی و تاکتیک‌های رزم دفاعی و مقابله با تهدیدات امنیتی از بسیجیان به نمایش گذاشته می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان ادامه داد: قسمتی از رزمایش به رزم شبانه اختصاص دارد که بسیجیان به رزم در شب آمادگی پیدا کنند و قسمتی هم آمادگی مقابله با حملات تروریستی و انتحاری در روز و شب برنامه‌ریزی شده تا در مقابله تهدیدات موجود در شهر اصفهان نقش آفرین باشند.
وی گفت: افتخار بسیج این است که چهل سال برای حفاظت از مردم و پاسداری از کشور و نظام خود را فدا کرده و فی سبیل‌الله و بدون چشمداشت مادی خود را وقف نظام و مردم کردند و در صحنه‌های مختلف با از خودگذشتگی پای دین و مردم ایستادگی کردند.
به گفته نصر اصفهانی این رزمایش نمایش اقتدار بسیج برای انجام خدماتی است که در 40 سال صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در مرحله اول رزمایش 9 گردان بیت‌المقدس از ناحیه امام صادق(ع) حضور دارند، گفت: همزمان نواحی در مناطق دیگر این رزمایش را انجام می‌دهند که حدود 60 گردان بیت‌المقدس در نقاط مختلف استان مشغول انجام این رزمایش هستند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان بیان کرد: در مرحله دوم یگان‌ها و گردان‌های دیگر مثل بسیج امام حسین(ع) و امام علی(ع) و تعدادی از گردان‌های بیت‌المقدس حضور دارند.
وی گفت: هر گردان بیت‌القدس حدود 240 نفر است و زمان رزمایش 36 ساعت است همچنین هر گردان یک گروه امدادی دارد که با وسایل در اختیار گردان‌ها را همراهی می‌کنند و با نزدیکترین بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها برای حضور و استفاده از خدمات مراکز درمانی هماهنگی صورت گرفته است.
نصراصفهانی خاطرنشان کرد: در این مرحله تنها برادران حضور دارند و گردان کوثر(بانوان) یک هفته پس از رزمایش یعنی 30 آبان و یکم آذرماه رزمایش خواهند داشت.
وی ادامه داد: صبحگاه اقتدار روز جمعه در محل رزمایش انجام می‌شود که برای حضور مسئولان در این راستا دعوت به عمل خواهد آمد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان اضافه کرد: بسیج نهادی مردمی و الهی است و متکی به دستگاه خاصی نیست از این رو بسیج و سپاه لوکومتیوی است که بسیج مردم را به سمت آرمان‌های الهی هدایت می‌کند.
شهرستان اصفهان دارای چهار ناحیه امام علی(ع)، امام حسین(ع)، امام صادق(ع) و امام رضا(ع) است.
ناحیه امام صادق(ع) مرکز شهر اصفهان را زیر پوشش خود دارد.
برچسب‌ها
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس اصفهان رزمایش سازمان بسیج مستضعفین

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113774/رزمایش-الی-بیت‌المقدس-در-اصفهان-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ