پیام سپاهان
رسانه‌ها هنوز در نقش‌جهان مشکل دارند
سه شنبه 21 آبان 1398 - 11:20:40
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان هفته دهم لیگ برتر فوتبال گذشت و مشکلات رسانه‌ای ورزشگاه نقش‌جهان همچنان به قوت خود باقی است، هرچند باشگاه سپاهان تلاش بسیاری برای رفع این موانع کرده، اما نیاز است که همت مضاعفی برای رفع مشکلاتی که به‌ظاهر کوچک هستند شود تا این ورزشگاه برای بازی‌های مهم به‌ویژه آسیایی آماده‌تر شود.

بعد از بازی تیم‌های سپاهان و تراکتورسازی در هفته دهم لیگ برتر، صدای عکاسان ورزشی درآمد، البته آن‌ها توقع زیادی نداشتند. نداشتن حداقل امکانات ابتدایی برای انجام کارشان و برخی موضوعات دیگر موجب شد تا به انعکاس صحبت‌های آن‌ها بپردازیم.
تهدید به ابطال کارت می‌شویم
عباس پوستین‌دوز - عکاس ورزشی خبرگزاری مهر- در این‌ ارتباط به ایسنا گفت: از وضعیت رسانه‌ای نقش‌جهان راضی نیستیم، مشکلاتی که داریم زیاد است اما به‌راحتی قابل‌حل شدن هستند. برای ورود به نقش‌جهان ورودی رسانه‌ها مشخص نیست، بنابراین با تماشاگران وارد می‌شویم و این مسئله در بازرسی و دیگر مسائل هنگام ورود به ورزشگاه ما را با مشکل روبرو می‌کند.
وی افزود: در بحث پارکینگ هم مشکل داریم، لاین مخصوص برای ورود با ماشین نداریم، البته فضا و لاین وجود دارد اما اجازه استفاده از آن را نمی‌دهند. یگان ویژه هم سلیقه‌ای عمل می‌کند. یک‌بار خبرنگاران و عکاسان را بازرسی می‌کنند و مرتبه بعد این مسئله نیست. البته مامورانی که ما را بشناسند همکاری می‌کنند.
وی ادامه داد: همکاری کارکنان باشگاه سپاهان که در بخش حفاظت ورزشگاه هستند در خصوص رفت‌وآمد خوب است، به‌عنوان‌مثال در بین بازی نیاز به رفت‌وآمد با آسانسور داریم که گاهی مشکل می‌شود.
این عکاس خبری خاطرنشان کرد: در قسمت مدیا سنتر هم در بازی قبل سپاهان مقابل تراکتورسازی مشکل کمبود صندلی داشتیم، قبلا صندلی ها به تعداد بودند اما الان از تعداد آنها کم شده است.
پوستین‌دوز با اشاره به مشکلات اینترنت نقش‌جهان گفت: بحث اینترنت، قطع و وصل شدن و یا سرعت آن و این‌که کسی هم نیست که برای رفع آن همکاری کند یکی دیگر از مشکلات عکاسان است. به هیئت هم می‌گوییم، پیگیر نیستند و در برخی موارد هم تهدید به گرفتن و ابطال کارت می‌کنند. توقع ما از باشگاه سپاهان است که با توجه به قدمت و حرفه گری که دارند در این مورد اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص کارت‌های رسانه‌ای هم با مشکل افراد متفرقه روبرو هستیم، کارت‌هایی که توسط هیئت فوتبال به برخی افراد داده‌ شده است و این افراد رسانه‌ای نیستند و آن‌ها وارد بخش‌هایی می‌شوند که مربوط به رسانه است و اقدام به گرفتن لایو و عکس‌های یادگاری می‌کنند که در بیشتر مواقع برای ما مشکل می‌شود، این افراد نام مستندساز بیشتر روی خود می‌گذارند. این افراد زمانی که سپاهان گل می‌زند، شادی می‌کنند و چون تماشاگران حریف ممکن است پشت سر ما باشند از سوی آن‌ها مورد حمله قرار می‌گیریم، البته این موارد ناخواسته است، اما به هر جهت موانع و مشکلاتی است که ما به‌عنوان عکاس با آن روبرو هستیم.
این عکاس خبری ادامه داد: در کنار این موانع که وجود دارد باید گفت در خصوص سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مشکل داشتیم که خوشبختانه حل‌شده است.
مشکل اینترنت و برق داریم
آریا جعفری، عکاس خبرگزاری ایسنا هم با اشاره به مشکلات ورودی و پارکینگ نقش‌جهان برای رسانه‌ها، گفت: این موانع شاید به‌ظاهر پیش‌پا افتاده باشند و بارها و بارها گفته‌شده اما اگر حل شوند کمک زیادی به ما خواهد شد.
وی افزود: در بخش مدیا سنتر ورزشگاه هم در بازی اخیری که بود، برخی وسایل ازجمله صندلی‌ها برده شده بودند، در بازی سپاهان و تراکتورسازی با توجه به اهمیت بازی نزدیک به 30 عکاس حضور داشتند که بعد از بازی برای ارسال عکس با مشکل روبرو شدند، برخی رفتند، چندتایی روی زمین نشستند تا در کنار زمین مستقر شدند و برخی هم روی صندلی‌هایی که همیشه برای کنار زمین همراه داریم نشستند.
این عکاس خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکل ما در ارسال عکس بحث اینترنت است که هر هفته به‌نوعی آزارمان می‌دهد و همچنین قطع بودن برق اتاق عکاسان که برای شارژ کردن وسایل و تجهیزات از آن می‌خواهیم استفاده کنیم.
بهتر است برای بازی‌های آسیایی این مشکلات حل شود
علیرضا مصلحی- عکاس آزاد خبری، با اشاره به نبود پارکینگ اختصاصی برای رسانه‌ها، گفت: ورودی خبرنگاران مشخص نیست، پارکینگ مشخص برای ما نگذاشتند، عکاسان با تجهیزات زیادی به ورزشگاه می‌روند که از طرفی حمل آن سنگین است و از سوی دیگر مکانی که به‌عنوان پارکینگ در اختیار رسانه می‌گذارند به دلیل اینکه با هواداران یکی است از امنیت کافی برخوردار نیست.
وی افزود: موضوع مهم دیگر مشخص نبودن وضعیت آی دی کارت است، عده‌ای آی دی کارت دارند که معلوم نیست برای کجا کار می کنند؟ فرد با آی دی کارت بر گردن می‌آید دو تا سلفی می‌گیرد و در کنار زمین می‌ماند، اگر عکاسی، دوربینت کجاست؟ اگر خبرنگاری چرا بین عکاسان هستی؟
مصلحی ادامه داد: هیئت فوتبال نظارتی ندارد و کارت‌های اضافی صادر کرده است. در بازی با تراکتور حدود 30 نفر بودند که آی دی کارت داشتند که من با بیش از 24 سال سابقه عکاسی ورزشی آن‌ها را نمی‌شناختم.
این عکاس ورزشی خاطرنشان کرد: در خصوص مدیا سنتر هم بحث کمبود صندلی، اینترنت و برق اذیت کننده است. در بازی با تراکتور بیشتر عکاسان روی 4 پایه‌های خود نشستند. با دادخواه - دبیر هیئت فوتبال صحبت کردیم و قرار شد پیگیری کنند. وضعیت مدیا سنتر و اتاق عکاسان خوب نیست، فقط اسم قشنگی دارد "ورزشگاه بزرگ نقش‌جهان". البته فضا و امکانات برای تجهیز شدن وجود دارد؛ اما کاری صورت نگرفته است.
مصلحی گفت: بازی‌های آسیایی در پیش است و نیاز است که باشگاه سپاهان در این زمینه فکری کند و این موانع را از بین ببرد، برای این بازی‌ها خبرنگاران و عکاسان زیادی خواهند آمد و این مسئله زیبا نیست. البته ما تاکنون صحبتی با باشگاه سپاهان به‌صورت مستقیم انجام نداده‌ایم و بیشتر به‌صورت شفاهی به برخی افراد گفتیم که قول رفع آن را داده بودند. رابط ما باید هیئت فوتبال با باشگاه سپاهان باشد تا پیگیر این موضوعات باشند.
مشکلات زیاد، اما به‌ظاهر ساده هستند
رسول شجاعی- عکاس ورزشی خبرگزاری ایرنا، در این رابطه گفت: متاسفانه برای ورود به ورزشگاه سلیقه‌ای عمل می‌شود، در بازی‌های حساس مثل پرسپولیس، استقلال و تراکتور مشکل‌داریم. می‌گویند ماشین نیاوردید. بازی‌های حساس شلوغی خاص خود را دارند. درست است که سرویس از سوی باشگاه وجود دارد، اما چون عکاسان باید بلافاصله عکس‌های خود را ارسال کنند، نمی‌توانند با سرویس برگردند، بنابراین باید با ماشین شخصی به ورزشگاه بیایند که مشکل پارکینگ داریم. در بازی‌های معمولی مشکل پارکینگ زیاد نیست البته باید در پارکینگی که مربوط به تماشاگران است پارک کنیم که امنیتی برای وسایل گران ما که مجبور هستیم همراهمان باشند وجود ندارد.
وی افزود: در یک بازی از درِ عادی وارد می‌شویم و بعد وارد قسمت مدیا می‌شویم، کارت رسانه را نشان می‌دهیم و کیفمان را بازرسی کامل می‌کنند و تمام تجهیزات ما را خارج می‌کنند و بعد زمان زیادی می برد تا دوباره وسایلمان را داخل کیف بگذاریم. در برخی از بازی‌ها هم می‌گویند در صف هواداران بایستید از درب ورودی آن‌ها وارد می‌شویم آنجا هم مشکل‌داریم.
شجاعی ادامه داد: هر دفعه به دلیل تغییر نیروی‌های انتظامی به مشکل بر می‌خوریم، حتی یک‌بار به من گفتند "چرا دوربین می‌برید داخل ورزشگاه " که بعد از تماس اجازه دادند. از این نظر هر دفعه یک مشکلی داریم، بعضی مواقع هم قوانین مقطعی و سلیقه‌ای در مورد محل استقرار قبل از بازی کنار زمین وجود دارد.
این عکاس، خاطرنشان کرد: مدیا سنتر هم یک زمانی میز و صندلی نداشت، بعد گذاشتند. یک هفته برق کلا قطع است و برای شارژ وسایل به مشکل برمی‌خوریم. یک هفته اینترنت نیست. در بازی با تراکتور مدیا سنتر شاید 7 یا 8 صندلی داشت و عکاسان زیاد بودند. برخی از بچه‌ها تا وضعیت را دیدند، رفتند و برخی هم روی 4 پایه تاشو خودشان که در کنار زمین از آن استفاده می‌کنند، نشستند.
وی در خصوص حضور افراد متفرقه در کنار زمین گفت: البته این مساله در بیشتر ورزشگاه‌های کشور باب شده است، به‌خصوص در بازی‌های مهم بیشتر می‌شوند و برای ما دردسر درست می‌کنند، چون صحبت‌ها و رفتار آن‌ها در کار ما تأثیرگذار است و ایجاد اختلال می‌کند.
شجاعی افزود: در یکی از بازی‌ها بعد از صحنه‌ای یکی از همین افراد بعد از گل خوردن سپاهان بطری آب پرتاب می‌کرد که به من برخورد کرد. چطور افرادی که از سایت‌های هواداری و کانال‌ها هستند به راحتی کارت می‌گیرند، اما یک خبرگزاری می‌خواهد عکاس معرفی کند باید از کانال‌های زیادی بگذرد، چند معرفی‌نامه بفرستد این افراد قوانین و قواعد را نمی‌دانند و متأسفانه در جاهایی قرار می‌گیرند که امکان عکس گرفتن برای ما عکاسان خبرگزاری‌ها وجود ندارد و برخورد خوبی هم نمی‌کنند و جلوی دید ما را می‌گیرند.
تمام موارد گفته شده چک می شوند
مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان در خصوص مسائل و مشکلات مطرح شده توسط عکاسان رسانه های اصفهان در ورزشگاه نقش‌جهان، گفت: این حق آن‌ها است که در محیط خوب و مطلوب بتوانند کار حرفه‌ای خود را انجام دهند و ما نیز به عنوان یک باشگاه حرفه‌ای دوست نداریم که کاستی‌هایی داشته باشیم. البته همیشه جا برای رفع ایرادات وجود دارد. تمام موارد و موضوعات مطرح شده از سوی عکاسان به عنوان بخشی از خانواده بزرگ و محترم رسانه اصفهان را یادداشت برداری کردم، بخشی از آن را می‌دانستیم و درصدد رفع آن هستیم و بخشی را در جریان نبودیم.
حمید باقری افزود: در خصوص صدور آی دی کارت به هیچ عنوان مسئولیتی با ما نیست و تمام کارت‌های از سوی هیئت فوتبال صادر می‌شود حتی کارت‌های کادر اجرایی باشگاه نیز از سوی هیئت فوتبال و فدراسیون است، بنابراین دست ما نیست.
وی ادامه داد: در خصوص کاستی‌هایی که در بازی با تراکتورسازی به وجود آمد با توجه به استقبال بسیار زیاد رسانه‌ها در این بازی، بحث صندلی‌ها امروز در جلسه ستاد بازی‌های آسیایی حتی از سوی خود مدیر عامل باشگاه مطرح شد و قرار است پیگیری و رفع شود و پیش بینی نفرات بیشتر را هم داشته باشیم.
مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان در خصوص مشکل اینترنت و برق مدیا سنتر خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده یک بازدید میدانی از ورزشگاه نقش‌جهان خواهیم داشت که در این بازدید موضوع اینترنت را با مسئول آی تی و برق را با مدیر ورزشگاه بررسی خواهیم کرد تا سریع‌تر رفع شود.
باقری همچنین در ارتباط با بحث پارکینگ و ورودی مشترک رسانه‌ها، وی آی پی و هواداران گفت: این مساله در بازدیدی که چندی پیش سهیل مهدی در ارتباط با بحث صدور مجوز باشگاه داشت مطرح کرد و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با اختصاص ورودی جداگانه برای رسانه ها شرایط بهتری برای ورود آنها به ورزشگاه ایجاد کنیم و در مورد پارکینگ هم نیاز است با حراست یگان ویژه هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم. تمام تلاش ما این است که بتوانیم ورزشگاه نقش‌جهان را هر روز بهتر از قبل برای برگزاری مسابقات سپاهان آماده کنیم و دوست نداریم رسانه‌ها که همیشه در کنار ما هستند با مشکل روبرو شوند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113768/رسانه‌ها-هنوز-در-نقش‌جهان-مشکل-دارند
بستن   چاپ