پیام سپاهان
مهر گزارش می دهد؛
20 آبانماه یادآور استقبال تاریخی مردم کاشان از رهبر معظم انقلاب
دوشنبه 20 آبان 1398 - 23:11:10
پیام سپاهان - کاشان- 20 آبان یادآور یکی از ماندگارترین روزهای مردمان دیار مومنان است؛ میزبانی شایسته «کاشی‌ها» از رهبر انقلاب در این روز در سال 80 گوشه ای از ولایتمداری مردم این خطه را به تصویر کشید.

به گزارش خبرنگار مهر ، طلوع خورشید بیستم آبان ماه در نخستین خاستگاه تمدن بشری جلوه ای دیگر از روشنایی بخش خورشید عالم تاب بر خاک تیره زمین را نوید می داد. در روزی که چشم های منتظر مردمان پر از مهر و صفای مهمان نواز این دیار در انتظار میهمانی از جنس نور و روشنایی نگاه بر آینده ای پرامید داشتند.
اگر 12 آبان ماه به دلیل استقبال و مهمان نوازی مردم شهیدپرور کاشان از 95 شهید گلگون کفن کاشان روز ایثار، شهادت و حماسه دلیرمردان و شیرزنان مردمان تمدن سیلک است ، روز 20 آبان نگینی درخشان بر سبقه و سابقه ولایتمداری مردمان ولایی خطه ای است که قرن ها پیش میزبان نخستین سفیر ولایت یعنی حضرت علی ابن باقر(ع) در این منطقه بودند.
تشریف فرمایی رهبر معظم انقلاب در 20 آبان ماه 1380 به کاشان و دیدار با مردم شهیدپرور و ولایتمدار منطقه کاشان و میزبانی شایسته مردم دیار مومنان از ایشان فقط گوشه ای کوچک از ارادت زن و مرد، کوچک و بزرگ، پیر و جوان اهالی نخستین خاستگاه تمدن بشری به رهبر انقلاب است.
برکات حضور رهبر معظم انقلاب در این خطه نه فقط در آن زمان بلکه سالیان سال است که قسمت و روزی مردم منطقه کاشان شده است.
منطقه کاشان؛ منطقه ای سرشار از استعداد
ایشان در آن سفر تاریخی و در بین مردم منطقه کاشان اظهار داشتند که «امروز کاشان، اسم یک شهرستان است که در کنارش شهر آران و بیدگل قرار دارد، اما در تاریخ نام کاشان شامل مجموعه این مناطق می­ شود؛ منطقه از همه جهت سرشار از استعداد است.»
حضور رهبر معظم انقلاب در کاشان سرمنشا برکات فراوان برای این منطقه شد
فرمانده وقت ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان در گفت و گو با مهر با بیان خاطراتی از سفر رهبر معظم انقلاب به کاشان اظهار داشت: حضور ایشان در کاشان سرمنشا برکات فراوانی برای مردم منطقه کاشان شد.
اصغر رجایی با اشاره به حضور پرشور و گسترده مردم ولایتمدار منطقه کاشان در استقبال از ایشان ابراز داشت: مدت ها قبل از سفر رهبر معظم انقلاب به دیار مومنان، من در عالم رویا خواب حضور ایشان را در کاشان دیدم که این رویا و آرزو بعد از چند ماه محقق شد.
وی با بیان اینکه در همان زمان قرار بود یک رزمایش با حضور بسیجیان و پاسداران نیروی زمینی سپاه و با حضور رهبر معظم انقلاب در استان اصفهان برگزار شود، بیان داشت: با اطلاع از برگزاری این رزمایش و حضور رهبری در کاشان ، این رویای زیبا رنگ واقعیت به خود گرفت.
فرمانده وقت ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان با بیان اینکه با حضرت آیت الله یثربی امام جمعه فقید شهرستان کاشان در آن زمان برای دعوت از رهبر معظم انقلاب گفت و گو کرده بودیم، تاکید کرد: ایشان قول پیگیری دعوت از رهبری برای سفر به کاشان را دادند که نتیجه این پیگیری ها در 20 آبان 1380 به نتیجه نشست.
شناخت حقیقت توسط مردم منطقه کاشان در بین امواج متراکم و متلاطم سیاست های اموی و عباسی
رهبر معظم انقلاب در 20 آبان 1380 در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم منطقه کاشان اظهار فرمودند که « کاشان از جمله مناطق معدودی در کشور ماست که از اوایل قرون اسلامی با محبت اهلبیت (علیهم­السلام) و شناختن حقیقت آنها معروف شد و از آغاز توانست در بین امواج متراکم و متلاطم سیاستهای اموی و عباسی، حقیقت را بشناسد.»
ایشان مردم کاشان را مردمی باایمان، نجیب و هوشمند دانستند و ابراز داشتند که «مردم این منطقه پایبندی و وفاداری خود را در عرصه­ های گوناگون به ویژه در دوران انقلاب و دفاع مقدس ثابت کرده­ اند.»
سفر رهبر معظم انقلاب چراغ راه توسعه آینده منطقه است
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با مهر با بیان اینکه سفر رهبر معظم انقلاب در سال1380 به کاشان چراغ راهی برای توسعه آینده منطقه است، اظهار داشت: ایشان منطقه کاشان را به عنوان یک ظرفیت فوق العاده ترسیم کردند و برای ارتقای این منطقه انسجام و یکپارچگی را لازم دانسته و فرمودند در شهرستان‌های مختلف که در شمال استان اصفهان در کنار هم قرار گرفته با اشتراک گذاشتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این منطقه فرهنگی راه ترقی و توسعه را می پیمایند.
سیدجواد ساداتی نژاد ابراز داشت: برای ارتقا و انسجام و یکپارچگی منطقه می‌توانیم گام های اساسی را برای توسعه برداریم و با بهره گیری از محتوای سخنان بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری، برای توسعه کاشان استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با اشاره به گذشته پر افتخار این منطقه آینده را برای جوانان این منطقه بر اساس آن پیشینه پر افتخار ترسیم کردند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری گذشته منطقه را با عنوان سلسله پر افتخار نگاه کردند و در آنجا نکاتی دقیق و راهگشا را برای توسعه منطقه بیان کردند.
کدهای سخنرانی مقام معظم رهبری به مردم و مسئولین منطقه کاشان
آنچه مسلم است فرمایشات رهبری در آن دیدار تاریخی کدهایی بود که به مردم، مدیران و مسئولین کاشان برای توسعه پایدار و استفاده از ظرفیت های موجود می داد. منطقه کاشان خود گویای اتحاد و وحدت بین مردم این منطقه برای پیشرفت و توسعه است که بعد از آن سفر پربرکت در ادبیات مدیران و مسئولین و همچنین رسانه های منطقه ظهور و بروز یافته است.
افتخار به سلسله پرافتخار منطقه در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی و ادامه راه آن ها از جمله نکات دیگر سخنرانی ایشان در سال 1380 بود. به گفته بسیاری از مدیران و کارشناسان محلی سخنان رهبری در حدود 18 سال پیش نقشه راهی برای مردم و مسئولین کاشانی برای استفاده بهینه از ظرفیت های مترقی این منطقه است که امیدواریم در این راه تلاش های صورت گرفته تا نتیجه دهی کامل ادامه داشته باشد.
در ادامه تصاویری از این سفر تاریخی و پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به کاشان را که یادآور خاطراتی ماندگار در تاریخ غنی کاشان است را مشاهده می کنید:








http://www.sepahannews.ir/fa/News/113750/20-آبانماه-یادآور-استقبال-تاریخی-مردم-کاشان-از-رهبر-معظم-انقلاب
بستن   چاپ