پیام سپاهان
غلظت آلاینده‌ها در اصفهان افزایش پیدا می‌کند
دوشنبه 20 آبان 1398 - 16:55:51
پیام سپاهان - اصفهان- پایداری وضعیت جوی و سکون نسبی هوا در روزهای آینده سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها و ناسالم شدن کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از استقرار هوای سرد و خشک و افزایش آلاینده‌ها در کلانشهر اصفهان و شهرهای صنعتی مرکز و شمال استان در روزهای آینده خبر داد.
در این اطلاعیه تاکید شده است: با توجه به استقرار هوای سرد و خشک، از روز دوشنبه تا اواخر هفته جاری، شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در کلانشهر اصفهان و شهرک‌های صنعتی در مناطق مرکزی و شمالی استان بویژه در نیمه‌ اول روز مهیاست.
در این اطلاعیه افزوده شده است: غبارآلودگی، کاهش دید افقی و کیفیت هوا از امروز(دوشنبه) تا پایان هفته در اصفهان و شهرهای صنعتی مرکز و شمال استان پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار تا چند روز آینده بر روی استان است.
حجت‌الله علی عسگریان افزود: وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان، صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود و در مناطق مرکزی و شمالی استان به‌دلیل پایداری جو شرایط برای غبارآلودگی مهیاست.
وی ادامه داد: دمای هوا در 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت.
کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای کلانشهر اصفهان در روز سه‌شنبه(فردا)، هوای صاف تا کمی ابری و غبار محلی، بعدازظهر گاهی وزش باد ملایم و برای روز چهارشنبه، هوای صاف و غبار محلی، بعدازظهر گاهی وزش باد پیش بینی کرد.
برچسب‌ها
هواشناسی محیط زیست اصفهان آلودگی هوا

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113741/غلظت-آلاینده‌ها-در-اصفهان افزایش-پیدا-می‌کند
بستن   چاپ