پیام سپاهان
دریافت ریز اطلاعات قبض تلفن ثابت منوط به احراز هویت مالک است
دوشنبه 20 آبان 1398 - 13:39:35
پیام سپاهان - اصفهان - رییس اداره خدمات پس از فروش مخابرات منطقه اصفهان گفت: دریافت ریز اطلاعات مربوط به قبض تلفن ثابت منوط به احراز هویت مالک از طریق مراجعه حضوری به دفترهای امور مشترکان است.

قبض کاغذی تلفن ثابت از مهر امسال در کلانشهر اصفهان حذف شد و مشترکان این وسیله ارتباطی باید به‌صورت غیرحضوری مانند ارسال پیامک یا از طریق سامانه‌های اینترنتی نسبت به پرداخت صورتحساب قبض خود اقدام کنند.
یکی از مسائلی که مشترکان تلفن ثابت در این مدت عنوان کردند مربوط به دریافت ریز اطلاعات قبض‌ها بود که رییس اداره خدمات پس از فروش مخابرات منطقه اصفهان درباره آن توضیح داد.
مسیح محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مالکان خط تلفن می‌توانند با مراجعه به سامانه پُرتال مخابرات منطقه اصفهان به نشانی tce.ir و بخش تلفن ثابت آن در قسمت خدمات غیرحضوری و دریافت پیامک ثبت‌نام کنند.
وی ادامه داد: مشترکان پس از آن باید به یکی از دفاتر خدماتی و امور مشترکان همراه با کارت ملی خود برای احراز هویت و دریافت رمز عبور ورود به سامانه، مراجعه کنند.
وی با تاکید بر اینکه این کار فقط برای مالکان خط تلفن انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: آنها پس از دریافت رمز عبور می‌توانند به انواع خدمات غیر حضوری مانند دریافت ریز اطلاعات قبض، پرداخت صورتحساب و درخواست قطعی یا وصلی خط تلفن دسترسی داشته باشند.
محمدی توضیح داد: اگر خط تلفن در اختیار مستاجر قرار دارد نیز می‌تواند از طریق تماس با سامانه 36060 نسبت به ثبت یا اصلاح شماره همراه خود جهت دریافت صورتحساب قبض اقدام کند.
رییس اداره خدمات پس از فروش مخابرات منطقه اصفهان گفت: از مهر امسال و با حذف شدن قبض کاغذی تلفن ثابت، صورتحساب مشترکان در روز پنجم هر ماه برای آنها به‌صورت پیامک ارسال می‌شود و آنها فرصت دارند تا پانزدهم ماه نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.
وی با بیان اینکه خط تلفن مشترکان در صورتیکه تا بیست و یکم هر ماه پرداخت نشد، قطع می‌شود، اضافه کرد: قطعی خط تلفن در 2 حالت انجام می‌شود بدین صورت که اگر تلفن دارای ودیعه باشد و مبلغ بدهی به 80 درصد یا بیشتر از آن برسد، پیامکی برای مشترک جهت اقدام برای پرداخت صورتحساب میان‌دوره ارسال و اگر مجدد، اقدامی برای پرداخت انجام نشد، خط تلفن قطع می‌شود.
محمدی، حالت دوم قطع شدن تلفن را برای مشترکانی دانست که تلفن آنها دارای حق اتصال است و ادامه داد: در این حالت اگر مشترکان 2 دوره صورتحساب قبض خود را پرداخت نکنند خط آنها با هر مبلغ بدهی، مشمول قطعی می‌شود.
رئیس اداره خدمات پس از فروش تلفن ثابت مخابرات منطقه اصفهان، استقبال مردم از طرح حذف قبض کاغذی در این خطه را خوب ارزیابی کرد و اظهارداشت: اگر مشترکان به هر دلیلی قادر به استفاده از خدمات غیر حضوری برای پرداخت قبض تلفن خود نیستند می‌توانند به 10 دفتر امور مشترکان در کلانشهر اصفهان مراجعه کنند.
قبض کاغذی تلفن ثابت از حدود هشت سال پیش در تعدادی از شهرستان‌های استان اصفهان حذف شد و به مرور زمان در همه نقاط این خطه، جز مرکز استان، گسترش یافت تا اینکه از مهر امسال نیز در کلانشهر اصفهان، دیگر هیچ قبض کاغذی توزیع نمی‌شود.
استان اصفهان با 2 میلیون و 500 هزار مشترک تلفن ثابت یکی از بالاترین ضریب نفوذهای تلفن را در کشور با حدود50 درصد در اختیار دارد در حالی‌که میانگین این شاخص در ایران حدود 38 درصد است.
برچسب‌ها
احراز هویت اصفهان شرکت مخابرات ایران قبض کاغذی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113722/دریافت-ریز-اطلاعات-قبض-تلفن-ثابت-منوط-به-احراز-هویت-مالک-است
بستن   چاپ