پیام سپاهان
رئیس انجمن قطعه‌سازان استان اصفهان:
برخی برای دل مردم، وعده کاهش قیمت خودرو می دهند
دوشنبه 20 آبان 1398 - 11:21:31 AM
ایسنا
پیام سپاهان -  رئیس انجمن قطعه‌سازان استان اصفهان گفت: متأسفانه امروز خودروسازان شرایط مناسبی ندارند، چراکه ناچارند قیمت‌ها را به‌صورت دستوری پایین نگه دارند که این مسئله نه تنها صنعت خودرو بلکه صنعت قطعه‌سازی را دچار چالش کرده است.

ابراهیم احمدی در خصوص کسری قطعات خودرو در بازار، اظهار کرد: در تمام قطعات خودرو کسری وجود ندارد و تنها در قطعات هایتک و یا قطعاتی که بر روی آنها سرمایه‌گذاری اندکی شده، دچار کمبود هستیم و متأسفانه در واردات و انتقال پول این قطعات مشکلاتی وجود دارد.
وی بیشترین کمبود قطعه خودروها را مربوط به قطعات الکترونیک دانست و گفت: قطعاتی که از خارج وارد می‌شوند، عموماً هایتک هستند، همچنین خودروهای جدید با امکانات پیچیده خود، نیازمند سرمایه‌گذاری سنگینی هستند که سرمایه‌گذاری در داخل کشور بر روی آنها به صرفه نیست و باید در زنجیره تولید قطعات آنها را وارد کنیم.
رئیس انجمن قطعه‌سازان استان اصفهان با بیان اینکه پیش‌تر به دلیل پایین بودن نرخ دلار کسی بر روی قطعات خودرو سرمایه‌گذاری نکرده بود، افزود: اگر از ابتدا نوسانات نرخ ارز متعادل بود سرمایه‌گذاری بر روی این قطعات نیز انجام می‌شد و درصورتی‌که نرخ ارز در همین محدوده ثابت نگه داشته شود تا چهار سال آینده سرمایه‌گذاری‌های مربوط به قطعات خودرو به نتیجه مطلوب خواهد رسید.
احمدی همچنین در خصوص بدهی شرکت‌های خودروسازی به قطعه سازان نیز گفت: متأسفانه امروز خودروسازان شرایط مناسبی ندارند، چراکه ناچارند قیمت‌ها را به‌صورت دستوری پایین نگه دارند که این مسئله نه تنها صنعت خودرو بلکه صنعت قطعه‌سازی را دچار چالش کرده است.
وی در مورد توقف تولید پراید و پژو 405 تا پایان امسال، گفت: قرار است ایران‌خودرو محصولاتی همچون پارس، سمند، و انواع پژو 206 را جایگزین پژو 405 کند و همچنین سایپا، خودرو تیبا را جایگزین پراید کند، البته این اجرای این طرح با مشکلاتی همراه است، اما با برنامه‌ریزی‌ها و درصورتی‌که قیمت خودرو دستوری نباشد و مطابق قیمت تمام‌شده به بازار عرضه شود، انجام‌شدنی است.
رئیس انجمن قطعه سازان استان اصفهان همچنین در خصوص کاهش قیمت خودرو براساس گفته مدیرعامل ایدرو، اظهار کرد: افرادی که پیرامون کاهش قیمت خودرو صحبت می‌کند، به دنبال به دست آوردن دل مردم هستند، چراکه اکنون بسیاری از خودروها با زیان فروخته می‌شوند، در حالی که خودرو باید براساس قیمت تمام‌شده و یا حتی سود بیشتر به فروش برسد تا با سرمایه‌گذاری مناسب صنعت خودرو در آینده دچار مشکل نشود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113702/برخی-برای-دل-مردم،-وعده-کاهش-قیمت-خودرو-می-دهند
بستن   چاپ