پیام سپاهان
توسط محققان اصفهانی انجام شد؛
صرفه‌جویی در آب با دستگاه ضدعفونی‌کننده دست
يکشنبه 19 آبان 1398 - 11:46:42
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان محققان یک شرکت دانش بنیان اصفهانی موفق به ساخت دستگاه ضدعفونی کننده دست شدند که به کمک آن می توان در مصرف آب صرفه جویی کرد.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه دست‌ها با شست‌وشو با آب و صابون ضدعفونی نمی‌شوند، دستگاه ضدعفونی کننده بار میکروبی شست‌وشو را انجام می‌دهد و دیگر نیازی به شست‌وشوی دست‌ها نیست. بنابراین با استفاده از این دستگاه در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.
ایمان آذربایجانی افزود: ویژگی خاص این دستگاه مبتنی بر سیستم اتمایزینگ است که این سیستم ذرات، مایع ضدعفونی کننده را در ابعاد میکرومتر روی دست‌ها اسپری می‌کند. این عمل منجر به پوشش کامل دست‌ها شده و قسمت‌های مختلف دست را ضدعفونی می‌کند.
وی با بیان اینکه دستگاه ضدعفونی کننده دست، مصرف محلول مایع را تا حدود 50 درصد کاهش می‌دهد، گفت: از این دستگاه در مجتمع‌های مسکونی، رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز درمانی، آزمایشگاه‌ها و هر مرکزی که نیاز به ضدعفونی کننده دست باشد و مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند، استفاده می‌شود و موجب مصرف محلول مایع می‌شود.
مدیر عامل شرکت آریان تجارت ماندگار اسپادانا، تصریح کرد: از این دستگاه نسخه‌های مختلفی تولید شده است که یک نسخه استفاده از گیت تردد است. این نوع سیتم تنها به افرادی که ضدعفونی شده باشند، اجازه تردد می‌دهد و در غیر این صورت اجازه تردد افراد داده نمی‌شود.
آذربایجانی در مورد نمونه‌های مشابه این دستگاه، گفت: این دستگاه نخستین نمونه داخلی است و در وهله نخست با همکاری یک شرکت ایتالیایی تولید شده است. در سال‌های اخیر با توجه به افزایش نرخ ارز، دستگاه بومی سازی شده وارد بازار شده است.
وی افزود: در حال حاضر از این دستگاه در مرکز خرید اصفهان، شهرک سلامت، چندین هتل، رستوران و آزمایشگاه‌های مختلف استفاده می‌شود.
شرکت آریان تجارت ماندگار اسپادانا با بهره بندی از پیش زمینه مناسب در دو حوزه تکنولوژی و سلامت با استفاده از ترکیب این دو بخش حیاتی از زندگی روزمره بشر کالاها و خدماتی ارائه می دهد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113637/صرفه‌جویی-در-آب-با-دستگاه-ضدعفونی‌کننده-دست
بستن   چاپ